Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, maart 25, 2005

Lente


Googlewhack:


gratis naaktfoto's van bv's


(Goed, geen googlewhack, maar wel een opvallende zoekterm.)


majriM gaf het al aan in het reaktievenster: Je kunt wel zegeningen hebben maar ervaar je zo ook als zodanig? Het antwoord daarop blijft nog even nee. Ik blijf gewoon herhalen wat er allemaal voor leuke dingen in m'n leven gebeuren en op een gegeven moment zal ik mijzelf hebben overtuigd. Denk ik. Hoop ik. In ieder geval viel er gisteren een enorme last van mij af toen Eva gewoon op school bleek te zijn bij het afhalen en vermaken broer en zus zich opperbest met elkaar. Zo zijn wij vanmorgen naar de natuurwinkel geweest om anti-allergie cornflakes te halen voor Eva. Verder hebben wij een eierverfsetje gekocht. En eieren. Raad eens wat m'n kinderen daarmee gedaan hebben? In de loop van de middag kwam buurvrouw Petra haar pasgeboren zoon Ismaïl laten zien en mocht ik haar nog wat praktische baby-omgangstips geven. Zo vertelde ik haar van de anecdote dat ik indertijd als enige man een cursus volgde in het geboortecentrum. Blijkbaar was het indertijd vrij ongewoon dat een alleenstaande man informatie kwam inwinnen over afkolven, doorkomende tandjes, voor- en nadelen van verschillende soorten kinderwagens en dergelijke. Ach, het was maar een paar gulden per keer en de koffie was lekker...


Ook al was het weer niet zo mooi als gisteren, toch hing de lente in de lucht. In het kader daarvan hebben m'n kinderen en ik de hangmat in ere hersteld. Ook buurman Dudo was in de gemeenschappelijke tuin te vinden en kon ons dus fijn helpen met de hangmat. Ook buren Saron en Ilse waren voor het eerst dit seizoen in de tuin te vinden. Het lijkt erop dat het tuinseizoen is begonnen. Heerlijk! Eva stond nog even in verwarring voor de ingang van de tuin van haar vroegere huis waarbij zij er eventjes heel kwetsbaar uitzag. Zo'n aanblik zorgt toch wel voor een brok in de vaderlijke keel. Gelukkig was het zielig zijn snel over toen zij met haar broer ging rennen, fietsen, hoepelen en steppen. Kinderen die gewoon lekker kind zijn en het fijn hebben samen. Kan niet de hele wereld zo zijn? Gewoon een klein meisje dat schrijf- en rekenoefeningetjes doet en daarbij steun krijgt van haar broer die zijn kleine zusje helpt ondanks het feit dat hij liever een film kijkt? Kinderen die samen onder de douche de grootste lol hebben met een SpongeBob SquarePants-badspons en een washand vermomd als badeend?


Nee, klagen moet ik maar even niet hoewel het soms wel'ns lekker is. Kijk bijvoorbeeld naar Minister Sybilla Dekker, wiens echtgenoot pas is overleden. Goed, het is een reden waarom zij eventjes geen plannen kan bedenken waar wij, gewone en eerzame burgers, last van hebben maar het is geen reden die je wie dan ook toewenst. Bij deze wens ik haar en andere geliefden van Constant van Gestel dan ook veel sterkte toe bij het verwerken van hun verdriet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!