Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, maart 24, 2005

Zegeningen



Nu Thom de Graaf is weggelopen kan hij eventueel coach worden bij Ajax na het aanstaande vertrek van Danny Blind. Als die tenminste volgens de traditie de ploeg verlaat na een korte periode van teleurstellingen. Ook Thom heeft daar ervaring mee...


"Je denken bepaalt je gevoel"; "Bepaal bij elke beslissing of je er gelukkiger van wordt" en "Tel je
zegeningen". Heerlijk zo'n uurtje kletsen met iemand die heeft gestudeerd voor klankbord.
Om de laatste les uit te voeren, hier gaan we:

-In tegenstelling tot zo'n 160.000 andere vaders in dit land zie ik m'n dochters af en toe in plaats van
helemaal nooit. Weliswaar vooral wanneer het hun moeder uitkomt, maar het feit blijft;

-Ik heb de volledige zeggenschap over de opvoeding van m'n zoon. Ik hoef er alleen maar voor te
zorgen dat mij niets ernstigs overkomt teneinde hem te behoeden voor het toegewezen worden aan zijn gekke
moeder met alle gevolgen van dien;

-Ik heb werk dat ik leuk vind om te doen ook al heeft een McDonalds-medewerker een hoger
uurloon en zou ik per maand meer geld overhouden wanneer ik in de bijstand zou zitten;

-Er zijn enorm veel mensen die mij op verschillende manieren steunen;

-Mijn huis ligt niet in één van de huidige brandhaarden in de wereld zoals bijvoorbeeld Afghanistan, Sudan,
Amerika, Kirgizië of Irak;

-Dagelijks kan ik mijzelf de vraag stellen "Wat zal ik eten vanavond?" in plaats van "Zal ik eten
vanavond?"


En over zegeningen gesproken: Eva was daadwerkelijk op school toen ik haar kwam halen, dit in
tegenstelling tot de vorige keer. Samen haalden wij haar broer van de opvang om vervolgens
gezamenlijk op eierspeurtocht te gaan in de Albert Heijn. Als beloning voor hun speurwerk kregen
broer en zus een stel poppenkastpoppen van de winkeljuffrouw. Leuk he? Daarnaast hebben wij lekker appeltjes
gekocht én kaasstengels. Wie toevalligerwijs ook kaasstengels had gekocht was oma die ons
kwam verblijden met een bak met avondeten: worst met boerenkool! De Ferman heeft er niet zo
heel veel van gegeten. Een feit dat vermoedelijk werd veroorzaakt door het Paasontbijt op school,
vanmorgen. Hij en z'n klasgenoten hadden een geintje uitgehaald met de juf. Met haar was afgesproken dat zij en de kinderen in pyjama aan het paasontbijt zouden verschijnen. Voor haar was het dus niet zo leuk dat zij de klas binnentrad om te ontdekken dat alle kinderen daar in hun normale kleren zaten. Echter, toen zij even was weggeroepen en weer terugkwam ging de bovenkleding uit en zaten alle kinderen opeens wél in pyjama!
U ziet, er gebeuren nog leuke dingen in de wereld. En nu gaan wij ontdekken of Eva Q & Q net zo leuk vindt als haar broer. Een goeden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!