Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, april 03, 2005

Hooikoorts


Googlewhack:

schaatskampioen allround heren 2005




De zaterdagmorgen was voor bezoek aan bibliotheek, huishoudwinkel en de groot-kruidenier.
Gistermiddag waren Fer en ik op de afscheidsborrel van Marieken. De gannef gaat zomaar voor drie maanden het land uit. Het is wat, niet? Zowel collega's van haar werk alsook leden van de Rocky Horror-cast waren vertegenwoordigd op een alleraardigste locatie in Amsterdam-Oost.

Wij moesten tijdig vertrekken vanwege de begintijd van de barbecue in de binnentuin, georganiseerd door buurman Dudo. Het tijdstip van aanvang werd verschoven in verband met het plotseling overlijden van Puntje, één van de katten van de gastheer. Op het eet-evenement waren behalve de organisator ook zijn vriendin, buurvrouw Johanna, buurvrouw Pieternella, chefkok Thomas, vriend Erwin, Ferdinand en ondergetekende. Bewust de repetitie-middag overgeslagen omdat ik het op doktersadvies rustiger aan moet doen. Dat betekent in de praktijk: terug van 6 naar 4 afspraken per weekend. Dat wordt even aanpassen maar ik denk dat ik daar wel aan kan wennen.



Vanmorgen maakte Ferdinand het mij mogelijk dat ik tot maar liefst 10 uur kon blijven liggen
(slapen zit er echt niet in met een energievolle 9-jarige in de buurt) en zo voldoende rust had gekregen om te kunnen genieten van de dag van vandaag. Zo brachten wij enige tijd door in het Vondelpark en kwamen wij op de weg terug Geert-Jan, m'n baas, tegen. Later in de middag spendeerden wij enige uurtjes bij inval-collega René en zijn zoon Niels. Gezellig gebabbeld, een biertje gedronken op een terras en de maatlijd genuttigd bij hen thuis. Op de weg terug naar huis kwamen wij Hans nog tegen, ooit bekend onder de naam Sir Purple Rose (Het was het pré-internet tijdperk en wij schreven berichtjes aan elkaar via de rubriek "communicatie" in het blad ViaVia)

Bij thuiskomst werden wij opgewacht door Bas & Elsa die net waren gearriveerd terwijl ook buurvrouw Angélique net aan kwam zetten. De visite is net de deur uit, Ferdinand ligt uitgeput in bed en zijn aan hooikoorts lijdende vader volgt zijn voorbeeld binnen luttele minuten...



Het grote nieuws uiteraard is het vescheiden van Paus Johannes Paulus II, wellicht de meest invloedrijke kerkvorst van de afgelopen twee eeuwen. Prins Rainier van Monaco lijkt vergeten door de media.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!