Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, april 26, 2005

Vertrouwen


Googlewhack:

voorlezen bejaardentehuis spijkenisse





Een Amsterdamse wethouder bleek niet te weten dat ook onkostenvergoedingen gemeld dienen
te worden aan de belastingdienst. Het ging om een bedrag van bijna 23.000 euro in 2002 ontvangen
door Frits Huffnagel van de VVD. De heer Huffnagel is notabene wethouder van financiën en het feit
dat hij zegt niet te weten dat op het aangifte-formulier ook een kopje "onkostenvergoedingen"
voorkomt kan alleen worden verklaard als hij ofwel compleet incompetent zou zijn danwel bewust
heeft gepoogd de fiscus op te lichten. In beide gevallen dient hij zijn positie ter beschikking te
stellen aan iemand die de burgers van de hoofdstad nog wél kunnen vertrouwen. Vind ik.




Over vertrouwen van burgers gesproken: onze overheid vertrouwt haar burgers in zulke mate dat zij
zich hoegenaamd niets zal aantrekken van de uitkomst van het aanstaande referendum
betreffende de Europese Grondwet. Heeft U de Referendumstemwijzer al gedaan?

Ik kreeg als uitslag:"U bent 86& tegen de Europese Grondwet."
Persoonlijk vind ik dat een beangstigende score. Binnenkort leef ik dus in een lidstaat dat buigt
onder het juk van een orgaan dat slegs voor 14 (veertien!) procent mijn sympathie heeft!


In de laatste paar dagen de DVD's bekeken van "The Man who wasn't there" en "Spirited Away"
waardoor ik nu ook weer een beetje bij ben met films kijken. Met dank aan buurvrouw Angélique
die mij beide kijkschijfjes uitleende. De dag begon met ons welhaast traditionele koffie-uurtje
tevens wekelijkse peptalk.

Met de kinderen op het werk de hele middag van het zonnetje zitten genieten op het Valeriusplein
voordat ik Ferdinand ophaalde bij zijn vriend Maurits om door te gaan naar de snackbar, thuis de
karatetas op te halen en door te gaan naar het buurthuis voor de les.

Op tijd het bedje in opdat ook vandaag met fris gemoed gewerkt kon worden. Intussen ben ik op het spoor gekomen van een aantal interessante vacatures. Tot dusver betreft het helaas alleen onbetaalde banen danwel banen waarvan de standplaats buiten het bereik ligt van de maximaal door mij te besteden reistijd. Doch ik blijf volharden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!