Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, april 04, 2005

Werken



De eerst volledige werkdag na n-weken van afwezigheid zit erop. En met genoegen kan ik er op terugkijken. Ook voor de kinderen was het even wennen dat ik er weer was. Twee kleine meiden waren bijkans uitzinnig van vreugde over mijn terugkeer en ook ouders lieten blijken blij te zijn met mijn aanwezigheid op de groep. Het was wel duidelijk dat er behoeft was aan een huisman: zo was al dagen de was niet gevouwen, was vermoedelijk sinds mijn tijdelijk wegvallen het afdruiprek niet schoongemaakt, zat het poppenhuis onder het stof, stonden de boeken niet netjes op hun planken en waren de spelletjes- alsook de knutselkast nodig toe aan een opruimbeurt. Maar toch hebben collega's Jennifer en Lieke het goed gedaan verders, hoor;-).


Voor Ferdinand was het in zoverre wennen dat het eventjes vreemd was om papa niet thuis te treffen toen hij thuiskwam van de opvang. Morgen weer en dan vanaf volgende week elke maandag, dinsdag en donderdag werken. Financieel maakt dat voor mij geen verschil aangezien ik toch gewoon aanvulling krijg tot bijstandsniveau, of ik 4 uren of 25 uren per week zou werken.


Natuurlijk was er ook weer karate vanavond. Dit maal kwam het gesprek op Ferdinand's gymles van vanmorgen. Het bleek dat hij zijn eerste kennismaking had beleefd met softbal. Zo heeft hij bijvoorbeeld reeds drie verschillende worpen geleerd, volgen er nog twee lessen en wellicht een vriendschappelijke sportieve ontmoeting met een andere school die dezelfde kennismakingslessen heeft gevolgd. Geinig, niet?
Personlijk vind ik dat leuker nieuws dan dat over de Paus. Maar wie ben ik? Ek is slegs een vader die sinds een paar dagen graag met zijn zoon Buck Rogers op DVD kijkt. U weet wel: die jaren '70-serie met in de titelrol Gil Gerard "The only man who looks good in lycra" die van de aarde vertrok in een sterk op de (pas veel later genbouwde!) spaceshuttle gelijkend ruimtevaartuig en 500 jaar in de toekomst Erin Gray tegenkomt die in de serie Wilma Deering mag spelen en dat zo overtuigend deed dat zij nog immer huwelijksaanzoeken ontvangt.
Lachen, toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!