Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, mei 21, 2005

Troost

Troost



Googlewhack:


geschiedenis van adidas showergel







Dat ik de laatste tijd iets minder frequent schrijf komt niet omdat ik mijn lezertjes geen warm hart meer toedraag.
Neen. Het is gewoon iets dat is. Zoals U ongetwijfeld weet is iets zoals het is en is iets niet wat niet is. Zo simpel kan het zijn.
Ach, was alles maar zo simpel. Neem nu het omgaan met een beestje via Neopets waar m'n zoon nu verslaafd aan is. Dank je wel, Claudia!




Of het raadsel van "de pianoman": het in Engeland gekleed in een keurig nat pak gevonden vrij jonge heerschap dat virtuoos de piano bespeelt. Doet mij terugdenken aan de raadseltjes van vroeger: "Een man, verpakt in een blok ijs wordt in een plantsoentje midden in een woonwijk gevonden. Wat is er gebeurd?" Of deze:"Een man neemt regelmatig de lift maar alleen als hij naar boven gaat neemt hij zijn paraplu mee. Gaat hij naar beneden, dan kan het hem niets schelen als hij hem een keertje vergeet mee te nemen. Waarom is dat?" En kent U deze nog? Een vader en zijn zoon raken betrokken bij een auto-ongeluk. De man sterft ter plekke en de jongen kan het nog halen indien hij snel wordt geopereerd. Maar op de operatie-tafel aangekomen komt er een kink in de kabel wanneer de dienstdoende chirurg zegt:"Ik kan hem niet opereren want het is mijn zoon." Hoe zit dat?" Mensen die vroeger goed waren in het oplossen van dit soort breinbrekers kunnen wellicht behulpzaam zijn bij het achterhalen van de identiteit van "de pianoman".







De dag begon met een vergadering van de Rocky Horror-club waarna m'n zoon en ik op ons gemakje door de Kinkerstraat slenterden en ondermeer een tube fotolijm van eigenaar deden wisselen. Het weer was mooi genoeg voor Fer om buiten te gaan spelen maar hij verkoos het op de bank liggen lezen. Mag ook. Net als het tonen van menselijke gevoelens zoals de NS dat nu doet door de koffie-wagen her in te voeren op de lange treinritten. Briljant plan, nietwaar? "Twee jaar geleden hebben wij de mensen hun bakkie troost afgenomen dus zijn zij ons nu vast immens dankbaar als zij het weer terugkrijgen."
Mij zal het niet verbazen wanneer de directie van 's lands grootste treinsporen-uitbater binnen enkele jaren het loket invoert als middel om de klant beter van dienst te kunnen zijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!