Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, mei 29, 2005

Trots

Trots


Niet alleen oma pinkte een traantje weg toen Ferdinand het hoofd boog om van de karate-meester een medaille in ontvangst te nemen na een geslaagde deelname aan zijn eerste toernooi ooit. Als één van de weinigen stond hij niet te hijgen na zijn twee partijen: de rest van de kinderen had simpelweg geen lucht meer terwijl hij zo goed op zijn techniek bleef letten én op zijn ademhaling dat hij met gemak nog twee potjes had kunnen spelen. Zijn gewonnen beker (een zevende plek overall) misstaat niet in een prijzenkast. Meteen vatte hij het plan op om zelf een trofeeënkast in elkaar te timmeren. Misschien eerst nog maar'ns een paar prijzen winnen...;-)
Naast oma en zijn vader bekeken ook zijn moeder en zijn zusje zijn verrichtingen met bewondering.
Ik ben trots op die gozer.



Waar ik minder trots op ben is ons kabinet met haar gedraai en gekonkel om ander gedraai en gekonkel uit de gedachten te bannen van eerzame burgers. Misschien moeten wij de ministers en hun gevolg bij de volgende landelijke verkiezingen maar eens laten zien wat wij van hen vinden!

Op het front van wereldnieuws heb ik U vandaag niet veel te melden. Of het moest zijn dat nicht Maureen gisteren een solo danste tijdens een schooluitvoering waaraan werd meegedaan door zo'n 250 scholieren van meerdere scholen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!