Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, juni 17, 2005

Beduusd

Beduusd



Googlewhack:


koning ferdinands sokken






De media struikelen over Wilhelm Schippers en andere TBS'ers die tijdens verlof ernstig in de fout gaan. Waarom eigenlijk? Omdat het een onderwerp is dat mensen aanspreekt en waarmee je dus kijkers en lezers trekt. Als je diezelfde mensen verteld dat het aantal "normale" gevangen dat tijdens verlof ontsnapt en een delict pleegt vele malen groter is weten zij vaak niet meer te doen dan je wat meewarig aan te kijken:"Maar dat interesseert toch niemand?"




Het past allemaal weer mooi in het patroon: de burgers wordt angst aangejaagd wat dan de staat in staat stelt tot het opwerpen van nog meer rechtenbeperkende maatregelen. Handig.
Als je dan ook nog'ns allerlei berichten de wereld in stuurt dat zelfs de politie niet betrouwbaar is dan heb je een heerlijk stelletje controleerbare burgers die je van alles kunt wijsmaken onder het mom van "Bestrijding van..."




Minister Donner kan in ieder geval slapen in de wetenschap dat het vertrouwen in hem niet is opgezegd.

Maar hij slaap vast niet zo lekker als ik strakjes: met een schoon geweten laat ik een leuke avond achter me.
Het was een avond van de viering van het 250-jarig bestaan van een vereniging en het werd een weerzien met oude bekenden en nieuwe gezichten. Er waren vrij veel bezoekers uit het buitenland en om een of andere reden dacht men dat ik daar één van was. Tot driemaal aan toe werd ik (notabene door Nederlanders) in het Engels aangesproken. Heb ik dan zo'n Engels hoofd of zo? Een cellist verzorgde de muzikale intermezzos tijdens het hele gebeuren. Een gebeuren waar ik nog wel een beetje beduusd van ben. Zo vaak vier je dan ook geen feestje in de marmeren zaal van het Tropenmuseum met aansluitend een receptie in het belendend hotel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!