Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, juni 28, 2005

Storing

Storing



Het Amerikaans Hooggerechtshof heeft geoordeeld dat aanbieders van P2P-software aansprakelijk
zijn voor het illegale gebruik van hun programmatuur. Dat is een interessante uitspraak.

Zo kun je dus ook concluderen dat meneer Colt verantwoordelijk is voor tenminste enige
honderden slachtoffers van vuurwapengeweld elk jaar. De rechters hebben besloten dat de
software van aanbieders als Kazaa, Grokster en Morpheus en dergelijke in principe bedoeld is als
middel om bestanden mee uit te wisselen. Welnu, kent U een vuurwapen dat niet gemaakt is met
het doel kogels af te vuren? Ik niet.



Vanmorgen even bij m'n moeder langsgeweest alwaar ik werd getrakteerd op een portie pisang
goreng. Wat een begin van de dag! En dan had zij ook nog de knoop van m'n ooit op het Londense Camden
Market gekochte jasje opnieuw aangenaaid. De tram op de weg terug deelde ik met haar buurvrouw,
Tante Vonne. Een uur later zat ik formulieren in te vullen om de mensen van het CWI aan werk te
helpen. Maar liefst 6 A4-tjes waren er nodig om schriftelijk uit te leggen dat ik niet aan
inkomstenderving lijdt nadat m'n contract is beëindigd maar dat ik de afgelopen anderhalf jaar al
een aanvullende uitkering krachtens de werkloosheidswet ontving. Lever ik de stapel in, vraagt men mij morgen
terug te komen "omdat het systeem het niet doet". Fraai is dat. Weten mensen niet meer hoe pen
en papier te hanteren? Een storing in het computersysteem en als werknemer van het CWI kun je
in principe op huis aan. Lekker dan.



Een beetje bijtijds Ferdinand opgehaald van de laatste middag op de Ecokids-club en in de tuin
wat zitten kletsen met buurmannen Leon en Dudo en buurvrouw Pieternella.
Na een lekker avondmaal met m'n zoon samen gekeken naar Star Wars: Return of the Jedi, het
officiële laatste deel van de saga. Het filmkijken werd kort onderbroken voor een bezoek van buurvrouw
Johanna. Nog vol van de film ging de Ferman lekker slapen. Slaapt U vanavond ook zo lekker?



Vandaag staan wij stil bij het overlijden van John Walton.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!