Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, juni 25, 2005

Strafschoppen

Strafschoppen



Googlewhack:

muizenlokdoosje




Wat zou er gebeurd zijn met de instelling:"Een verdachte is onschuldig tot het tegendeel is
bewezen."? De dictators (een dictator is naar mijn definitie iemand die op ondemocratiesche wijze beslissingen
neemt en die aan het volk opdringt met het inboezemen van angst als pressiemiddel) Remkes en
Donner hebben besloten dat het voldoende is als iemand wordt verdacht van betrokkenheid bij
terroristische activiteiten om de verdachte beperkende maatregelen op te leggen. Fraai is dat. Nog
eventjes en zij besluiten dat wij onder bestuur van de staat Florida vallen wat betekent dat ook hier
iemand een medemens mag doodschieten wanneer hij/zij zich bedreigd voelt...



Wat een lekker dagje was dat weer, gisteren! Nadat ik samen met Eva haar broer van de
opvang had gehaald hebben we met z'n drietjes het kinderbad in de tuin gevuld met lucht en water.
Het had wat voeten in de aarde maar uiteindelijk stond er een prachtige bron van verkoeling ende
vermaeck te stralen in de zon. De kinderen namen alleen maar pauze van het spetteren voor het
avondeten om later pas uit het badje te stappen toen ik aankondigde dat Klaas Vaak op z'n beurt
stond te wachten.

Buurvrouw Pieternella kwam gezellig op visite en na het zwabberen (U kent dat: van die natte
modderige kindervoetjes doorheen de keuken, woonkamer richting toilet) en strijken mocht ik nog
genieten van een welverdiende rust. Al zeg ik't zelf.



Het weer was vanmorgen niet zo erg fraai. Voor Eva kwam het dus goed uit dat zij een uitnodiging
had voor de verjaardag van een meisje van haar opvang. Het duurde niet lang voordat Eva haar
broer en d'r vader links liet liggen om te spelen met de vijf jaar oud geworden Daniela. Zodoende
waren m'n zoon en ik weer op tijd thuis voor het voetballen. Eigenlijk zouden wij samen weer Eva gaan ophalen maar hij bleef liever aan de buis gekluisterd zitten. Terwijl ik met Eva en haar zusje Dayna zat te ravotten zag Ferdinand in z'n eentje thuis hoe Nederland onder 20 van Nigeria verloor op strafschoppen. Ondanks het manmoedig verlies blijkt dat de wereld gewoon doordraait. Terwijl broer en zus zich samen vermaken onder de douche bedenk ik mij dat het leven een hoop meer te bieden heeft dan af en toe een spannende voetbalwedstrijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!