Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, juni 23, 2005

Werkstuk

Werkstuk




Googlewhack:

verjaarskaartje versturen




Persoonlijk ben ik wel benieuwd naar de uitkomst van de aanklacht van meineed die Mr. Steijnen heeft ingediend tegen VVD-Leider van Aartsen. Die schijnt indertijd verklaard te hebben dat Amnesty International schrijftelijk op de hoogte was gesteld van de bombardementen op een Servisch radiostation waarbij burgerslachtoffers vielen. Uit onderzoek zou inmiddels gebleken zijn dat zo'n bericht nooit ende te nimmer aan de mensenrechten-organisatie is gezonden. In dat geval zou de heer van Aartsen dus opzettelijk gelogen hebben en aangezien hij dat deed terwijl hij onder ede stond is er dus sprake van meineed.




Het heeft wel iets, hoor, voetballen kijken met je zoon. Al zag je bij sommige spelers het babyvet nog in de blozende wangetjes, 3-0 is geen slecht resultaat.
Terwijl gisteravond buurvrouw Angélique thee kwam drinken ehb ik vanmorgen gezellig met buurvrouw Wynona zitten keuvelen. Ik kon haar vertellen dat Ferdinand is begonnen aan een werkstuk op school. Je zou verwachten dat een kind van 9 een onderwerp kiest als de cavia, de romeinen, piraten, karate of de middeleeuwen. Zoniet Ferdinand. Hij koos voor "De politieke partij: de SP". Ik moet toegeven dat ik enigszins perplex stond.
Toch is er hoop want vanavond mocht hij mee naar een SP-Westerpark kerngroep vergadering maar hij verkoos het kijkschijfje "Star Wars: The Empire strikes Back" te bekijken en daarna meteen naar bed te gaan.
En inderdaad: bij thuiskomst na een vergadering waarin vooral werd gesproken over de invulling van het verkiezingsprogramma, trof ik hem in diepe rust.


Nog een aardig detail: een paar van de kerngroepleden zijn nieuw en één van de nieuwe aanwinsten bleek ik nog te kennen uit het begintijdperk van mijn wekelijkse Pencak Silat-les! Een les, overigens die ik vanavond heb overgeslagen ten faveure voor deze toch wel belangrijke vergadering want mogelijk wacht mij een toekomst als deelraadslid...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!