Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, augustus 08, 2005

Onderweg

Onderweg

De identificatieplicht kent al twee meevallers: eentje voor de overheden die ruim 1,5 miljoen euro konden bijschrijven aan geïnde boetes voor het niet dragen ervan en de andere is voor paritculieren en andere criminelen die heden ten dage veel meer geld kunnen vragen aan criminele organisaties voor hun "zoekgeraakte" identiteitsbewijs. Dit wordt gestaafd door het feit dat het aantal "verloren geraakte" identiteitsdocumenten met ruim veertig procent is gestegen ten opzichte van dezelfde periode volgend jaar. Persoonlijk kan ik wel wat extra geld gebruiken. Iemand een paspoort kopen? Nu voor maar duizend euro! Dan haal ik wel een nieuwe voor 120 en kan het feestje zich herhalen. (Even voor de slaafjes van Remkes en anderen die weigeren hun eigen hersens te gebruiken: dit was een grap.)

Tsjonge, dat valt niet mee dat online zetten van m'n foto's. Toch staan er weer een paar.
Nog maar een paar pakjes hoeven te worden ingeplakt en/of ingescand. Voor het einde van de zomervakantie van m'n kinderen zit deze titanenklus er wel op. Als volgende klus staat het uitsorteren van een tas met zo'n dertig kilo aan papierwerk op het programma. Ik verheug mij al op het einde van die klus en wie weet wat voor leuke papieren ik nog tegenkom?

Onderweg bij het folderen namens een partij die voor mij een Speciale Plek inneemt kwamen m'n zoon en ik geen bekenden tegen. Een in de verte lopende buurvrouw en een kop uit het raam stekende buurman daargelaten. Ferdinand ging liever met z'n vader mee folderen dan buitenspelen. Samen hadden wij ons verder ten taak gesteld restanten uit de koelkast op te maken met het oog op ons nakend verblijf in het buitenland. Zo begon de Ferman met het maken van kaasbroodjes en zette ik mij aan de pisang goreng. na een kortstondige ruzie over het nut van tandenpoetsen, luisteren en dergelijke kwam de avond tot een goed einde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!