Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, september 19, 2005

Werk

Werk

Doen:
Foto's inplakken (ruim 80 pakjes a 20 foto's per pakje waarvan ongeveer eenderde ingescand) GEDAAN
Papieren uitzoeken (Een tas met papierwerk van ongeveer 20 kilo) GEDAAN
Stripboeken (een paar honderd stuks)sorteren
Lamp repareren (Vanaf het bovenste treetje moet ik toch nog op m'n tenen staan)
Zolder opruimen (ruimte van drie bij vier met troep van 12 jaar opsparen en niets mee doen) GEDAAN
Tuin opknappen (bovenste laag aarde verversen, onkruid wieden en plantjes planten) GEDAAN
Videobanden uitzoeken (enkele tientallen banden bekijken zonder label of met ongeldig label)
Plekje regelen voor de encyclopedie (de Encyclopedia Britannica is errug zwaar) GEDAAN
Adresboek bijwerken (Honderden flubberbriefjes met adressen en/of tel.nr. inschrijven én intypen)

Bovenstaande is het lijstje van zaken die ik mij ten doel had gesteld om gedaan te hebben tijdens mijn recente periode van werkloosheid. De vier dingen waar ik helaas niet aan ben toegekomen komen wel wanneer ik de VUT in ga. Of wat dan ook het dan geldende equivalent mag zijn...Toch niet slecht voor drie maandjes werk, niet? En over werk gesproken: vanaf vandaag ben ik niet meer werkloos maar in dienst van The Amsterdam Dungeon. Als acteur. Altijd leuk, een nieuwe uitdaging.

0.1960. Oftewel: m'n huidige reactiesnelheid in seconden ligt onder de nul komma twee. Volgens dit spel, althans. Niet slecht, dacht ik zo te kunnen denken. Dus een verleden van badmintonnen, schermen en pencak silat kan wel degelijk helpen om de reactiesnelheid te verbeteren. Nu nog m'n leessnelheid verbeteren want ik heb pas gisteren boek nummer 16 van dit jaar uitgelezen: "Bindingsangst" van Mike Gayle gaat over....bindingsangst. Een goed geschreven verhaal over een paar basisverschillen tussen man en vrouw. Bijvoorbeeld wat zij verstaan onder "commitment". Is het betrokkenheid of is het meer? "Stel je voor: eieren met spek. De kip was betrokken, het varken toonde commitment."

"Sorry, ik heb per ongeluk jouw mooie nieuwe vaas omgestoten en gebroken."
-"O nee, he?!"
-"Geintje!"
-"Oh, gelukkig."
-"Ik deed't expres."
-(...)

Zomaar even een zelfbedachte grap van Ferdinand. Een Ferdinand die steeds minder kind wordt. Zo raakt hij gefrustreerd als zijn favoriete sportteam verliest, maakt hij zijn eigen broodjes voor school, zorgt hij zelf voor zijn ontbijt en hoeft hem 's morgens niet meer verteld te worden dat hij schoon ondergoed moet pakken en z'n tanden moet poetsen. Vanavond heeft hij voor het eerst zelf een broodje ei bereid nadat oma hem dit weekend over zijn angst voor lucifers had afgeholpen. Het gaat zo hard...Zo hard als een "fastball" uit de Amerikaanse Major League honkbal...

Natuurlijk was het niet leuk dat Nederland op het WK honkbal werd uitgeschakeld in de "troostfinale" en natuurlijk vind ik het niet leuk dat Ajax in de competitie in de pan is gehakt door AZ maar ook sport blijft een spelletje. Al is het een stuk makkelijker en goedkoper om naar het honkballen te gaan kijken dan naar een voetbalwedstrijd. Al'ns geprobeerd om met je Ajax-seizoenskaart naar een wedstrijd te gaan van twee andere eredivisieclubs? Een vriend van me heeft dat probleem onlangs ondervonden: Van de mensen van NAC mochten er geen Ajax-seizoenkaarthouders op de tribune plaatsnemen. En ik maar denken dat discriminatie verboden was in dit land (Overigens is het FNV groot voorstander van leeftijdsdiscriminatie, wist U dat?). "Was die vriend nu maar moslim geweest", hoop je bijna. Want dan zouden er nu kamervragen gesteld worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!