Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, oktober 11, 2005

Discriminatie

Discriminatie

Minister Verdonk is tegenwoordig van de modepolitie: de Burka vindt zij geen gepast kledingstuk in de Nederlandse samenleving. Nu is dat in Nederland al een bijzonder zeldzaam kledingstuk maar dat is niet het punt. De narigheid is dat je in het geval van verbieden van de burka vervolgens élke uiting van religieuze voorkeur moet verbieden. Als je bekend wilt staan als iemand die een beleid consequent uitvoert, tenminste.
Dus ook geen keppeltjes meer op, geen jurken voor Islamitische mannen, geen t-shirts van Eminem of Che Guevara meer in het straatbeeld, geen kruisjes meer om de nek, geen Mercedes-ster meer op de auto...Volgens mij wordt het er dan niet gezelliger op. En ik maar denken dat wij blij moesten zijn met diversiteit! De minister heeft nog een plannetje: inburgeringsplicht voor oudkomers. In haar eigen woorden "Wanneer je een groep die in een uitzonderingspositie zit anders behandelt dan gelijkwaardige groepen is er geen sprake van discriminatie." (uit haar column van vandaag).

Met andere woorden: volkomen willekeurig mag zij beslissen of artikel 1 van de Nederlandse Grondwet al dan niet gerespecteerd dient te worden. Handig. Ik vroeg haar of ik een stichting voor blanke mannelijke werkloze Nederlanders mag opzetten zonder gearresteerd te worden...

Mij persoonlijk zal het niet verbazen als naast LPF'er Eerdmans ook de minister van uitzetting bekendmaakt dat zij zich aansluit bij de Groep Wilders..Raus mit alle Buitenlanders! Bloedzuivering! Leve de eenheidsworst en leve het individualisme zolang iedereen zich hetzelfde gedraagt!

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Tony Bass.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!