Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, oktober 26, 2005

Vals spelen

Vals spelen

Hoeveel mensen sterven er jaarlijks wereldwijd aan de vogelgriep: 20? En hoeveel mensen sterven er jaarlijks alleen al in Nederland aan de gewone griep: 700? Nogal scheve verhoudingen, vind ik. Als je naar de cijfers kijkt: waarom worden we dan zo bang gemaakt voor de vogelgriep als de gewone griep zoveel meer slachtoffers maakt? Moeten mensen met griep eigenlijk niet verplicht binnen blijven? Reken'ns uit hoeveel het jaarlijks kost als zij anderen aansteken! De aankomende verhoging van de energierekening valt daarbij in het niet! Een volk dat bang is is makkelijker te onderdrukken. Zou dat het antwoord zijn? Worden wij om die reden bang gemaakt voor de boeman en andere spoken in de kast en onder het bed?

En wie is het werkelijke brein achter de ontvoering van Claudia Melchers: Izaan of Lorenzo?
Inmiddels heeft de zaak aardig wat weg van een soap met vrijwel dagelijks een verse ontwikkeling. Nu zou de ex van Claudia als smokkelaar in dienst hebben gestaan van Izaan. Ook haar man en een vriend van hem wisten van deze praktijken. Nauurlijk zijn zij allemaal onschuldig en wisten zij niet dat de zakken met geld die zij voor Izaan vervoerden van drugshandel afkomstig waren. Laat staan dat dat illegaal is. "Goh, mocht dat niet? Dat wist ik echt niet hoor!?" Ziet U het halo'tje boven het hoofd van Bert Verheij?

In mijn opninie zijn alleen kinderen waarlijk onschuldig. De rest is minimaal medeplichtig. Ook ik. Ook U.
Zo was ik vandaag niet nuttig voor de maatschappij. Schande over mij! Hooguit beweest ik de economie een dienst door grote boodschappen te halen. Maar verder? Is opruimen, schoonmaken en sorteren maatschappelijk verantwoord? En gourmetten met je zoon dan terwijl miljoenen honger lijden? Nu kan ik m'n geweten afkopen en kijken naar de TV-actie ten bate van de slachtoffers van de aardbeving in Pakistan maar dat is in mijn ogen vals spelen. Ik leef met hen mee, hoor. Maar meer met m'n kinderen en mezelf. Zo. Dat is er uit.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Rosa Parks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!