Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, oktober 09, 2005

Werken, werkte, gewerkt

Werken, werkte, gewerkt

Ferdinand heeft erg hard gewerkt in huis en heeft daarom een dagje rust bij oma wel verdiend. Zo heeft hij twee lades van het nieuwe badkamerkastje geverfd, een keukenkast ontruimd, schoongemaakt, geïsoleerd tegen de naderende koude én heringeruimd. Een bezoekje aan de bouwmarkt loonde de moeite. Bovendien geeft m'n zoon's uitstapje mij de gelegenheid mij een aantal monologen eigen te maken die ik morgen toch echt allemaal uit het hoofd moet kennen.

Volgens Job Cohen mag er in Amsterdam Zuidoost en in Amsterdam Centrum weer preventief gefouilleerd worden "omdat het daar het hardste nodig is" of zoiets. 'tuurlijk, meneer de burgemeester; Bewoners en bezoekers van Amsterdam Zuid zijn stuk voor stuk keurige burgers. Kijk maar naar Melchers, Endstra en Nordin Ben Salah, bijvoorbeeld; prototypes van "de verstandige burger". Ondanks het feit dat het hooggerechtshof het niet met hem eens is, zet de Amsterdamse burgervader zijn plannetje stug door.

Ook staatssecretaris van Hoof is lekker bezig. Als het aan hem ligt worden binnenkort bijstandsmoeders (gelukkig voor mij geen bijstandsvaders!) verplicht aan het werk gezet in de kinderopvang. Zij hebben tenslotte al ervaring met kinderen en kunnen zo ook nog'ns werkervaring opdoen. Ja, tof! En stel psychiatrisch patiënten te werk in de patiëntenzorg, daar hebben zij immers ruime ervaring mee? En delinquenten stop je niet in de cel maar zet je gewoon aan het werk op hun vakgebied, dat bespaart miljoenen! Zo maak je van een bankrover (m/v) een beveiligingsagent(e), een pyromaan zet je op de brandweerauto en een veroordeeld pedofiel geef je een baantje als badmeester tijdens zwemles van schoolklasjes...

Al het bovenstaande valt natuurlijk in het niet bij de aardbeving die aan waarschijnlijk meer dan dertigduizend mensen het leven kostte in vooral Pakistan. Dan heb je het al niet fijn en dan bemoeit ook nog moeder natuur zich met jouw levensgeluk. Wanneer kondigen de Hoge Heren maatregelen aan tegen de destructieve krachten van Moeder Natuur? Die maakt jaarlijks toch echt veel meer slachtoffers dan welke terroristische organisatie dan ook. (Wellicht tenzij je sommige regeringen als terroristische organisatie ziet...)

Even iets lichter nieuws: wist U dat er een zwarte zakenvrouwen vereniging Nederland bestaat? Ongelooflijk maar waar: In Nederland bestaat er een club (ZZVN) die op puur racistische gronden mensen in hun gelederen toestaat: namelijk uitsluitend zakenmensen van het vrouwelijk geslacht met een donkere huidskleur. En iedereen maar denken dat discriminatie in dit land verboden is. Wat een grap! Deze club vrijgevochten dames wordt ook nog'ns gesteund door Loek Hermans van het MKB. Officieel houdt niemand toezicht op hen dus lijkt het een kwestie van tijd voor het uit de klauwen loopt. Ik vind langzamerhand de tijd rijp voor een belangenvereniging voor Blanke Mannen. Maar helaas, zo'n club mag je niet oprichten. Dat is namelijk discriminatie...Toch maar 'ns informeren naar een functie in de Raad van Toezicht van de ZZVN. Krijg ik niet de kans te solliciteren dan doe ik gewoon een beroep op het Nederlandse anti-discriminatie-beginsel. Lachen, toch? Nou, echt niet! Ik zou mij niet prettig voelen tussen een groep mensen die zichzelf doelbewust afscheidt van de rest met de instelling:"Wij zijn veel beter." Volgt U't nog?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!