Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, december 19, 2005

Dictee en dictator

Dictee en dictator

De meneer die ik erop aansprak dat fietsen over de stoep vlak langs een rij huizen niet alleen verboden is maar ook nog eens bijzonder dom was behalve dom blijkbaar ook doof want hij negeerde mijn bestaan volkomen. Volgende keer toch maar een stok tussen de spaken om de aandacht te trekken...De moeder van een vriend van mijn zoon was klaarblijkelijk ook al te pakken genomen door een virus dat acute doofheid veroorzaakt want toen wij haar en haar zoon even verderop op de stoep zagen fietsen en hen wezen op de gevaren daarvan leek ook zij mij niet te horen. Frapant.

Minder frapant is het dat een Vlaming het Groot Dictee heeft gewonnen. Dit jaar viel de eer te beurt aan Elsie Ribbens die op slegs vier fouten kon worden betrapt! Hoe gaat dat worden na invoering van de nieuwe spelling per 1 augustus volgend jaar?

En staan landen als Irak, Iran, Afghanistan en Korea dan nog wel op de kaart? Niet als het aan George Junior ligt. Die vindt dat in zijn heilige strijd (in een andere taal noemt men dat "Jihad") tegen "het terrorisme" alles is geoorloofd, inclusief het schenden van internationale verdragen. Zoals ik onlangs opmerkte via m'n Engelstalige blog: in de oude dagen werd zo iemand een paranoïde dictator genoemd; tegenwoordig zeggen we "President van Amerika".

Na een prettige werkdag netjes op tijd thuis om te koken, te eten en Ferdinand naar het buurthuis te brengen voor zijn karateles. Daar eventjes kunnen bijkomen en een paar telefoontjes gepleegd. Bij thuiskomst even snel langs de videotheek om het gisteren gehuurde kijkschijfje terug te bezorgen. Bij de videotheek kwam ik buurvrouw Natasha tegen die later op de avond een pot thee met mij zou delen. Gezellig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!