Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, december 27, 2005

Filmdag

Filmdag

"Er zijn zelfs kerels van boven de vijftig die blowen, wist je dat?"-"Zo, hé!"
Dit stukje conversatie tussen twee heren van onder de twintig pikten wij op in de metro vroeg op de avond. Wij kwamen terug van een bezoekje aan de bioscoop waar wij de film Harry Potter and the Goblet of Fire hadden bekeken. Daarvoor waren we op jacht naar een skijack voor ondergetekende. Eerder op de dag brachten wij een bezoekje aan de bioscoop voor de film "The Chronicles of Narnia: the lion, the witch and the wardrobe".

Bij thuiskomst ging er een kerstcadeau van de Ferman in de DVD-speler: het kijkschijfje "The Fantastic Four".

Het zal U wellicht niet verbazen dat mijn zoon doodmoe maar met een gelukzalige glimlach op het gelaat zijn nachtrust opzocht...Een dag die begon met het vinden van een uitgevallen tand door Ferdinand op het kussen van zijn bed bij oma en het aanschouwen van enige sneeuwval op derde kerstdag. Overigens wist de Islamische eigenaar van de croissanterie op de hoek mij onlangs nog "fijne kerstdagen" toe te wensen. Wie had het ook alweer over een gebrek aan integratie?

Veel mensen hebben een gebrek aan van alles en nogwat. Niet in de laatste plaats geld maar vaak genoeg gaat het ook om immateriële zaken zoals zelfvertrouwen, sociale vaardigheden, geduld of tijd. In mijn ervaring valt aan elk gebrek iets te doen. Al leert men maar ermee om te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!