Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, december 24, 2005

Kerstmis

Kerstmis

Taal evolueert. Taal laat zich niet in regeltjes vangen. Taal verandert op straat en niet op het kantoor van de Taalunie. Laat de heren van de Taalunie (werken daar eigenlijk ook dames? Ik vermoed van niet aangezien vrouwen doorgaans meer "common sense" hebben.) zich gaan bezighouden met een inventarisatie van woorden die in het dagelijks gebruik wijzigen en met het noteren van in de media nieuw verschenen woorden. Anders heb ik nog een suggestie voor wat ze met hun pen en elkaar kunnen doen.

Eenzelfde suggestie heb ik voor de heren (gaan we weer) van de Amerikaanse federale overheid. Die zijn betrapt op het meten van straling rond moslim-doelen in de VS, moskeëen en particuliere huizen. Zo hoopt men geheime atoomwapens op te sporen. Beetje dom om dan juist op die plaatsen te meten aangezien de meeste atoomwapens in handen zijn van blanke christelijke Amerikanen. Althans in Amerika. De federale agenten beweren dat er geen sprake is van schending van de privacy omdat de metingen plaatsvinden vanaf de openbare weg. "Dat klopt meneer de rechter. Ik vuurde het pistool af op en vanaf de openbare weg. M'n buurman stond in de baan van de kogel. U ziet: het is dus niet mijn schuld dat hij nu dood is." Misschien niet zo'n goede vergelijking maar U begrijpt mij wel.

Vanmorgen de wekker maar wat extra vroeg gezet zodat ik nog wat aan het huishouden kon doen al lijkt het verdacht veel op dweilen met de kraan open. Misschien wordt het tijd voor een vrouw...;-)

Luister nu naar "Creep" van Radiohead naar aanleiding van een gesprek dat ik had in de kroeg eerder op de avond met een paar collega's. Gaaf nummer toch. Morgen een familie-etentje. En U? Het is kerstavond en ik ben alleen thuis met een zak chips en een fles cola. Strakjes een lekkere uitgebreide douche en dan slapen terwijl ik de gedachten blokkeer aan hen die het minder goed hebben dan ik. Twee dagen van pais en vree, vreten en hypocrysie voordat de mensen elkaar de hersens weer inslaan. Waarom kan vrede niet iets van elke dag zijn?
Ik ben een groot voorstander van vrede wereldwijd. Wie het niet met mij eens is sla ik helemaal in elkaar...;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!