Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, december 30, 2005

Sneeuw!

Sneeuw!

Da's nou vervelend voor Bush & Co...de olieproduktie van Irak is gestagneerd. Ondanks de miljarden dollars die in het olieproject gestopt zijn (een stuk meer dus dan is gestoken in hulp aan de slachtoffers van het Saddam-bewind) levert het vooralsnog helegaar niets op. De olieraffinaderijen die geen last hebben van de weersomstandigheden worden gesabotteerd: af en toe wordt er een leiding opgeblazen en verder worden de werknemers met de dood bedreigd waarna die weigeren nog verder te werken. Ik neem ze dat niet kwalijk. De soldaten zullen dus langer in het gebied moeten blijven om de olieproduktie...eh...de vrede verder te kunnen waarborgen. Helaas.

Helaas ook voor degeen die mijn mobieltje sinds vandaag in oneigenlijk bezit heeft: de SIM-kaart is geblokkeerd. Het enige wat ik écht mis aan het apparaatje is de foto van mijn zoon die in het achterwandje zit. Het toestel zelf was absoluut fratsenloos en zal op de zwarte markt niet meer dan zo'n vijf euro opleveren. Notabene zat in diezelfde binnenzak ook m'n paspoort, een stukkie papier waar internationale criminelen toch al gauw zo'n driehonderd euro voor over hebben. De jatteneur (of jatteneuze natuurlijk) is dus behalve strafbaar ook nog'ns vreselijk dom. Vervelend vind ik vooral dat het welhaast zeker een collega betreft; buitenstaanders weten niet waar wij onze kostbaarheden laten...

Onbetaalbaar is zo'n praatapparaatje niet maar dat was vandaag wél het uitzicht bij het verlaten van het werk: een onafzienbare massa sneeuw! Prachtige stuifsneeuw! Verse sneeuw in de kalverstraat! Op de Dam het verschil tussen stoep en straat niet meer kunnen onderscheiden! Lopend naar huis door een sneeuwstorm omdat de tram niet rijdt! Dat wordt dus sleetje rijden, morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!