Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, januari 31, 2006

Rapport

Rapport

"Je laat je zien als een hardwerkende serieuze jongen met veel interesses!" stond er te lezen als slotopmerking bij Ferdinand's winterrapport. Ook volgens buurman Vincent klopt deze omschrijving van mijn zoon heel aardig. De man van buurvrouw Hetty was zo aardig om zijn buurjongetje gisteravond te begeleiden naar en van karateles terwijl papa met de juf roddelde over haar pupil tijdens het oudergesprek. Geschiedenis blijkt vooralsnog zijn favoriete vak en zijn handschrift laat ietwat te wensen over...

Zo ook de browser Internet Explorer. Bij de sigarenboer hebben ze geen Mozilla. Een en ander houdt in dat ik voortdurend moet wachten met het volgende woord intypen omdat het apparaat geheel en al gratis, ongevraagd en voor niets popups en complete websites laat opspringen. Pas als die volledig zijn geladen kunnen ze worden weggeklikt. Irritant.

Maar lang niet zo irritant als de "onderzoekers" van het NAM die ongetwijfeld beweren dat het aardgas weghalen onder de bodem van Groningen geen oorzaak is van de bodemverzakking in de regio. Binnenkort beginnen ze met het wegpompen van nog'ns een miljard kubieke meter van het energierijke goedje. Om ziek van te worden.

Aangezien mijn moeder dat al is vanmorgen even bij haar langsgeweest voordat ik m'n e-mails ging lezen en dit stukje tikken. Straks nog boodschappen doen, een Romeinse helm zoeken voor m'n zoon en thee halen voor m'n dochter. De rest van de dag thuis werken aan verschillende zaken. Ondermeer foto's inplakken, badkamer schrobben en werken aan een filosofisch vraagstuk staan op de agenda. Je moet tenslotte toch wat met je vrije tijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!