Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, maart 13, 2006

Besteden

Besteden

Nog steeds zijn er problemen met m'n internetverbinding. Vooral tussen zeven en tien uur 's avonds is de verbinding bar slecht. Volgens degeen aan wie ik de rekening voldoe (XS4ALL) ligt de schuld bij het moederbedrijf: KPN. KPN verwijst mij doodleuk terug naar XS4ALL. Al geven ze samen Milosovic de schuld, ik wil eenvoudigweg dat het probleem wordt opgelost. Ze hebben van mij twee weken de tijd. Anders krijgt voortaan een andere provider mijn maandelijkse betalingen binnen. Helaas.

Helaas heeft ook in ons land het sprookje "De Vrije Marktwerking" voet aan wal gekregen. De overheden geloven zo sterk in de Amerikaanse verhaaltjes voor het slapengaan dat ze ook van reïntegratie een product hebben gemaakt. In grote getalen worden herintreders op de arbeidsmarkt denigrerend behandeld. Zo wordt mensen op cursus geleerd wat een personeelsadvertentie is, moeten zij zich melden bij een kledingwinkel met de medeling "Ik ben homo en wil voor U werken" of moeten zij een horoscoop trekken om te bepalen of
vandaag wel een goede dag is om te solliciteren. Wellicht lacht U hier om maar het is de praktijk. Weten de machthebbers dan niet dat het beter is om werkloosheid te bestrijden dan werklozen? Uit een recente uitgave van Mug haalde ik ook de volgende URL: http://www.reintegratieklachten.nl. Meldt U die alstublieft! Met z'n allen kunnen we er wat aan doen.

Vooralsnog ben ik niet werkloos. Volgens hardnekige geruchten is mijn contract bij "The Amsterdam Dungeon" verlengd en daarnaast heb ik sinds korte tijd een bijbaantje (...). Een en ander houdt in dat ik minder tijd overhoud voor andere zaken. Eén van die "zaken" is m'n zoon, Ferdinand de Geweldige ("Nog zoiets als laatst die crematie van Tante Mary trek ik echt niet, hoor".) Hij lijkt er niet zo heel erg onder te lijden dat zijn vader zo veel werkt. Ik doe dan ook m'n best er voor hem te zijn. Zo begeleidde ik hem vanavond naar en van karateles en heb ik des woensdags aanstaande den gehele middag aan hem te besteden.

(Voor de statistici: dit is postje nummer 1200 sinds woensdag 25 december 2002 10:43uur)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!