Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, maart 29, 2006

Kerngroepoverleg

Kerngroepoverleg

Toen Gerrit Zalm mensen opriep om de te hoge OZB niet te betalen kende hij het bijbehorende rapport niet. Zei hij toen. Later bleek dat hij wel degelijk wist dat het slegs een paar steden betrof die een te hoge bijdrage van de burgers vroegen. Desgevraagd vertelde hij de media dat hij niet had gelogen maar "doelbewust geblunderd". Da's nog'ns een fraai eufemisme. Die kende ik nog niet. Er zijn ongetwijfeld landen waar een minister die "doelbewust blundert" ter dood kan worden gebracht. Nederland zit daar niet bij...

Zacarias Moussaoui wordt waarschijnlijk ter dood gebracht omdat hij afwist van de aanslagen van 11 september 2001 op Amerikaans grondgebied. Hij heeft zijn mond erover gehouden en zou daarom indirekt schuld hebben aan de dood van de ruim 3000 burgers.

Tsja, als we zo gaan praten dan kun je ook Bush Junior opknopen als verantwoordelijke voor de dood van minstens 1417 burgers in New Orleans door toedoen van de storm met de naam Katrina.
Hij wist namelijk vantevoren van de verwoestende kracht van de orkaan en besloot met opzet geen meetregelen te treffen. Toen hij voor de keuze kwam voor enerzijds dijkverzwaring voor de kust van New Orleans of nog meer bommen gooien op Afghanistan, koos hij voor dat laatste. Een bewuste keus dus, die 1417 Amerikaanse burgers het leven kostte.

Voor mij was het vandaag een bewuste keus om de vrije middag goed te besteden. Zo is de lekkende keukenkraan gerepareerd, ben ik met m'n zoon naar de bieb geweest, naar de kapper en langs de fotowinkel. Dat laatste om tijdelijk afscheid te nemen van het echtpaar dat al ruim dertig jaar de winkel in kwestie bestierde. Zij was de rechtstreekse collega van m'n crêche-juf. We blijven dus in contact, al is het maar om eerdaags een bezoekje te brengen aan de vrouw die zo'n vijfendertig jaar terug voor mij het fruit in stukjes sneed...

Onderweg nog even staan kletsen met buurvrouw Angélique. Altijd weer gezellig. Net als het gebeuren waar ik strakjes weer heen mag: het regelmatig terugkerende kerngroepoverleg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!