Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, maart 25, 2006

Verzetten

Verzetten

Zomaar opeens is de "mishandeling" van tieners door tieners op en rond school in het nieuws en is het zomaar opeens een ernstig probleem. Toch vreemd dat iets pas een probleem heet te zijn als de media er verslag van doen. Treiteren en "in elkaar slaan" (zoals dat in "mijn" tijd heette) komt al voor sinds Karel de Grote vond dat zijn onderdanen zijn bevelen moesten kunnen lezen (hoewel hij dat zelf niet kon) en derhalve het instituut "school" liet bedenken.

Eerlijk gezegd heb ik ook wel eens zin om mijn agressie niet in te tomen maar omdat ik groot voorstander ben van beschaafd gedrag én graag het goede voorbeeld geef (iemand moet dat toch doen, tenslotte) zie ik daar toch maar van af. En wie het niet met mij eens is sla ik helemaal verrot...

Vandaag was het zo'n werkdag waarop diverse collegae (ja, ook ik) soms de gedachte "Kill, wurg, dood , vertrap en vermorzel" nauwelijks konden onderdrukken. Gelukkig mag ik vanavond naar een verjaardagsfeestje en kan ik de zinnen even verzetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!