Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, april 26, 2006

Heerlijk thuis

Heerlijk thuis

Googlewhack:
kontakt middels gedachtenoverbrenging

Bij het wakker worden ontdekte ik m'n zoon gebogen over een schaakprobleem:"Wit is aan zet en doet een voordelige ruil. Hoe?" Nog voordat het ontbijt op was was hij eruit: loper pakt loper en bedreigt koningin. Zwarte koningin pakt loper, witte koningin pakt toren, Ewout Irrgang pakt een overwinning...

Het Tweede Kamerlid van de SP zag zijn motie tegen de exorbitante beloningen van topmanagers van energiebedrijven gisteren aangenomen. Hoera!

De SP in Amsterdam-Westerpark pakt de problemen iets kleinschaliger aan en voert actie ten behoud van buslijn 21 voor de Hugo de Grootbuurt. Het ROA heeft met het GVB een Programma van Eisen opgesteld waar zij zich niet aan wenschen te houden. De SP is een partij die niet zo houdt van "ja" zeggen en "nee"doen en voert daar met graagte actie tegen. Zo ook vanmorgen.

Van de website van het Regionaal Overleg Amsterdam (ROA), in wezen de opdrachtgever van het Gemeentelijk Vervoer Bedrijf (GVB):

>>Resultaat moet zijn dat er in de concessie Amsterdam meer openbaar vervoer wordt geboden van een betere kwaliteit en tegen een prijs die niet hoger is dan nu<< >>Dat betekent dat ?net als nu- ieder Amsterdams adres op maximaal 400 meter een OV-halte moet treffen of in geval van woonvoorzieningen voor ouderen op 250 meter<<

Nadat mijn zoon (die vanmiddag een verjaarsfeestje had van vriendin Tylor en pas laat thuis was) in de klas was afgeleverd even wat werk verricht ten behoeve van het Oudercollectief voordat ik vanaf iets over negenen samen met een partijgenoot handtekeningen ophaalde ter ondersteuning van deze recente SP-actie. Gezellig.

Dat was het ook bij m'n moeder thuis waar ik even met collega David-Jan heb zitten bijkletsen. Daar even wat spullen voor m'n moeder opgehaald om er thuis achter te komen dat ik bijna een heel half uur vrij te besteden had voordat buurvrouw Hetty samen met mij m'n moeder ging opzoeken in het verpleeghuis.

Daar gezellig in de binnentuin een broodje zitten snoepen voordat ik naar het postkantoor ging. Onderweg erheen even staan babbelen met tramvriendin Maya, waarna ik bij de tweedehandsvideo-winkel de aankondigingsposter van het AFFF in handen kreeg en later bij een terrasje in gesprek raakte met Pencak mede-cursist Jan en een vriend van hem.

Niet veel later was ik thuis. Eindelijk thuis. Heerlijk thuis. Vanavond geen afspraken. Heerlijk thuis. Vroeg gaan slapen tussen versgewassen lakens. Heerlijk thuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!