Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, april 20, 2006

Next Generation

Next generation

Premier Balkenende belooft compensatie aan ouderen die er door het nieuwe zorgstelsel fiancieel op achteruit zijn gegaan. Nou, dat is fijn nieuws uit de mond van de meneer die nog niet zo heel lang geleden beloofde dat niemand er door het nieuwe zorgstelsel op achteruit zou gaan. Toen heeft hij zich niet aan zijn belofte gehouden dus wie zegt dat hij dat nu opeens wél van plan is?

China is van plan een nog grotere economische wereldmacht te worden. Dat blijkt ondermeer uit het feit dat President Hu Jintao bij zijn bezoek aan Amerika eerst de hoofdkantoren bezocht van Microsoft en Boeing voordat hij de hand schudde van zijn Amerikaanse ambtgenoot, Bush Junior. Zal deze dictator (zie definitie) er blij mee zijn dat Bill Gates hoger in achting staat dan hijzelf?

"Van de reclassering mag ik je vandaag niet helpen" zei de manager van de lokale grootkruidenier tegen mij. "Hoe zijn ze er achter gekomen? Hebben die meiden toch weer alles doorverteld?" vroeg ik-"Tsja, ze zijn niet te vertrouwen, he?" antwoordde hij.

Gewoon even een stukje humor tussen winkelier en vaste klant (Jahoe! Weer iemand gevonden die mijn humor snapt!)t. Na dit onderonsje vervolgde ik mijn weg naar huis om daar bezig te gaan met opruimen en schoonmaken, weggooien en verplaatsen. Heerlijk, z'n dagje thuis. Had nog lang niet alles gedaan wat ik wilde doen toen het tijd was m'n zoon van school te halen om met hem naar het Waterlooplein te gaan voor een kleinigheidje voor oma dat wij eerder daar hadden gezien. Met hulp van vriend Vincent die wij daar toevallig tegenkwamen was het snel gevonden: een verzameling langspeelplaten (ook wel "LP" of, in Ferdinand's bewoordingen, "een ouderwetse cd") van Wim Sonneveld met daarop niet alleen liedjes doch ook sketches en conférences. Oma was er errug blij mee. Zo ook met de vele steunbetuigingen die zij al had mogen ontvangen, waaronder maar liefst 8 ansichtkaarten! En dat zo snel nadat de aktie om haar een kaartje te sturen is opgestart. Tof niet?

Ook tof waren de ritjes in het spookhuis en in de achtbaan op de kermis op de Dam die ik later in de avond met Ferd bezocht. Het einde van deze gezellige dag werd gevuld met een aflevering van Star Trek: the Next Generation.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!