Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, mei 06, 2006

Consument

Consument

Dato Steenhuis is een typisch geval van een topman die vindt dat regels voor iedereen gelden behalve voor topmensen die Dato Steenhuis heten. Recent is aan het licht gekomen dat hij bijvoorbeeld vindt dat de maximum snelheid op snelwegen niet voor hem geldt. Al eerder bleek zijn minachting voor de Nederlandsche Wet toen hij moest oordelen over de zaak Lanceé (U weet wel: die politieman op Schiermonnikoog die ten onrechte beschuldigd werd van intiem handelen met zijn dochtertje: hij had foto's van haar in bad). Hij was namelijk behalve de behandeld procureur ook adviseur bij het in de zaak ingehuurde adviebureau Bakkenist Management Consultants. Op zich best komisch voor iemand die ondermeer "fraude" in zijn beleidsportefeuille had...

Wordt het niet zo langzamerhand tijd dat ook diegenen die de wet maken en diegenen die'm behoren uit te voeren wordt duidelijk gemaakt dat ook zij zich aan die wet moeten houden.

Een typische vraag aan minister Piet Hein Donner die ik dan ook eerdaags aan hem zal stellen. Vragen stellen kan niet meer aan Porter Goss, de man verantwoordelijk voor de reorganisatie van het Amerikaanse spionage-apparaat na "9/11" . Hij moet van zijn baas, George Junior, het veld ruimen voor iemand die de populariteit van de president van de VS wat kan opkrikken. Hem kan dus niet meer worden gevraagd hoe dat nu precies zit met het schenden van de diverse internationale verdragen ten behoeve van "terrorismebestrijding."

Een vraag aan Harmen Siezen vanavond zal luiden: Wat is jouw mening? Dat weet ik toevallig omdat wij met een groepje aanwezig waren bij de live-uitzending van vanavond van "Dit Was Het Nieuws". Collega's René en Herman zaten op mij te wachten op een terrasje toen ik het werk verliet en Collega Jeroen stond al bij de opnamestudio op de stoep toen wij later op de avond daar aankwamen. Intussen was m'n zoon afgeleverd bij buurman Dudo. Hij kon zijn moeder en haar vriend ondermeer vertellen dat hij gisteren uit handen van collega Nicole zijn eerste loonbetaling voor zijn werk in The Amsterdam Dungeon ontvangen had: Maar liefst twee boekenbonnen! Vandaag is hij met collega Cora mee naar het korfbal, een sport waar zijn recent overleden Tante Mary ook graag aan deed.

Buurvrouw Hetty doet graag aan tuinieren en sociaal bezig zijn, bezigheden waar zij zojuist even gezellig over kwam kletsen. Zij nam een lekkernij voor m'n moeder mee dat Fer en ik vanavond kunnen overhandigen en beantwoordde een paar van mijn vragen over onkruid.

Zelf zit ik nog met een onbeantwoordde vraag: als het legaal downloaden van muziek consumenten een paar cent per liedje kost en een leeg schijfje ongeveer anderhalve euro en een deel van die opbrengst direkt ten goede komt aan de betreffende artiesten en een complete CD daarmee op nog geen tien euro komt...waarom kunnen fabrikanten muziekdragers dan niet voor die prijs aanbieden? Ik neem tenminste aan dat de gemiddelde fabrikant meer CD's produceert dan de gemiddelde consument.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Karel Appel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!