Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, mei 17, 2006

Geweest

Geweest

Het ziet er naar uit dat er binnenkort een nieuwe Amerikaanse invasie zal plaatsvinden. Rumsfeld zal opdracht geven Venezuela binnen te vallen "omdat dat land weigert meer te doen aan anti-terrorisme." President Chavez vermoedt dat het Bush Junior om de Venezolaanse olie te doen is. In Bolivia is de olie onlangs genationaliseerd. Volgens een groot deel van het Europees Parlement is dat niet kosher. Vreemd als je bedenkt dat in veel meer landen (waaronder Nederland) de olie in staatshanden is.

Ook in staatshanden is de beslissing of een zeker voormalig kamerlid voor de VVD wel of niet het Nederlands staatsburgerschap behoudt. We wachten af. Dit in tegenstelling tot mevrouw Ayaan Hirsi Magan Isse Guleid Ali Wai'ays Muhammad Ali Umar Osman Mahamud. Ik wens haar in ieder geval een fijne vakantie tot zij aan de slag moet als lid van het campagneteam van Jeb Bush...

Vanmorgen kon ik buurvrouw Angélique even een fijne vakantie wensen. Daarna mocht ik lekker aan het werk terwijl mijn zoon zich vermaakte in de schooltuinen en tijdens het zingen voor de vertrekkende schooldirectrice.
Onderwijl mocht ik diverse telefoontjes ontvangen. Buiten een marketingbureau belden m'n dochter Eva en diverse opdrachtgevers. Om de telefoontjes heen bereidde ik mij voor op een debat in de deelraad wat later gevoerd zou worden. Ik mocht mijn zegje doen over een paar voorgestelde wijzigingen in de begroting. Leuk hoor. Jammer alleen dat (dankzij het nieuwe vergadermodel?) het dagelijks bestuur geen tijd meer had om op de opmerkingen van de SP te reageren. Het punt is doorgeschoven naar de volgende vergadering.

Een ander punt op de vergadering was de benoeming van de Commissie van de Rekeningen. In wezen het orgaan dat toezicht houdt op het afgesproken budget. Het toeval wilde dat degeen met de meeste ervaring op het gebied van onafhankelijk van partij-ideologie denken en handelen een lid van de oppositie was. Het toeval wilde ook dat het aantal tegenstemmen exact overeenkwam met het aantal coalitie-zetels...

Na een ietwat onbevredigende vergadering van bijna vier uren lang prijsde ik mijzelve tevreden met een gewonnen potje schaak tegen collega David-Jan die 's middags even was langsgeweest en met een kind dat in dezelfde kamer als waarin ik dit typ tevreden ligt te mompelen in zijn slaap besluit ik dat het weer mooi is geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!