Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, mei 12, 2006

Protesteren

Protesteren

Men is er eindelijk achtergekomen dat internet een goede manier kan zijn om informatie uit te wisselen. Binnenkort zullen Nederlandse en Zweeds bedrijven elkaar als zakenpartner kunnen vinden via http://www.virtualmission.nl/vm/

Via het aanmaken van een profiel en chatten per webcam kunnen zij met elkaar kennismaken om later eventueel een "live" vervolgbespreking te plannen. Deze manier van overleg scheelt miljoenen op jaarbasis als meerdere instelling dat zo zouden doen. Tijd voor meer overheidssteun, zou ik zeggen.

Verder wil ik hierbij zeggen dat naar mijn mening weblogger Ertan Kilic terecht is gestraft voor het aanzetten tot haat. Dat mag nu eenmaal niet. Ook niet onder het mom van "vrijheid van meningsuiting" en ook niet onder het mom van het door Ertan zo geliefde excuus van "satire". Als ik hier beweer dat Ertan in zijn nakie en verder slegs gehuld in een Feyenoord-sjaal in het F-Side vak in de ArenA moet gaan staan en zeg dat dat nog maar
een milde straf is omdat ik eigenlijk vind dat hij op het verjaarsfeestje van Michel Smit, 's lands bekendste nog levende neo-nazi, moet verschijnen met een Jodenster om z'n hals, heet dat dan ook satire? Of heet het alleen satire zolang het niet tegen Ertan zelf gericht is? In ieder geval is het een enorme loser. Vind ik.

Zo vind ik ook dat Rita Verdonk, indien zij consequent en als standvastig politicus wil overkomen, Ayaan Hirsi Magan het land moet uitzetten, zoals zij dat recent nog heeft gedaan met Taïda Pasic. Liegen om een verblijfvergunning te bemachtigen is volgens de minister van uitzettingszaken namelijk niet toegestaan. Wel eigenaardig voor mij om te beseffen dat ik het (in dit geval!) eens ben met Hilbrand Nawijn.

Gelukkig ben ik het niet eens met Ahmed Aboutaleb. Hij vindt namelijk dat bijstandsambtenaren meer bevoegdheden moeten kunnen krijgen dan de politie. De heer Aboutaleb geeft daarmee aan dat hij mensen die sjoemelen met hun uitkering grotere criminelen vindt dan Al Qaida-leden, Amerikaanse soldaten die als cipier in gevangenissen werken, kinderverkrachters en andere schurken. Politiemensen mogen namelijk niet zomaar een huiszoeking plegen, fraude-ambtenaren wel. Als het aan wethouder Aboutaleb ligt, tenminste. De kans dat Ahmed zijn dwaling tijdig inziet is net zo groot als de kans dat Elvira Sweet, de stadsdeelvoorzitster van Amerdam-Zuidoost die inmiddels twee maal in het nieuws kwam vanwege rijden onder invloed, zal aftreden.

Vanavond zal deze jongen in ieder geval niet aantreden. Niet op een buurtfeest ter ere van hen die zich hebben ingezet voor de leefbaarheid van Amsterdam Oud-West (om zeven uur); niet in de Stopera voor een bijeenkomst van SP-fractieleden (om acht uur) en ook niet op de cabaretavond voor medewerkers van The Amsterdam Dungeon Om een uurtje of half elf). Nee, deze jongen houdt zich nog even gedeisd want lijf en leden blijven nog protesteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!