Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, mei 23, 2006

Vereiste kwalificatie

Vereiste kwalificatie

"Afspraken zijn er niet alleen om te maken maar ook om je aan te houden." was de opmerking die ik gisteravond plaatste tijdens de algemene personeelsbijeenkomst van The Amsterdam Dungeon. Na het werk zou ik "cousins" Chris en Cynthia ontmoeten maar dat ging niet door. Dus ging ik maar alleen met Ferdinand genieten van zijn overwinnings-diner. Na een heerlijk maaltje genoten te hebben bracht ik m'n zoon naar buren Hetty & Vincent waarna Vincent hem naar karate-les begeleidde en ik mijn opwachting maakte bij de lokatie van de meeting die uitmondde in een drinkgelag waarna ik bij thuiskomst (om 02.30uur!) nog even aan het werk ging voor het oudercollectief. Vanmorgen konden de Ferman en ik elkaar verslag uitbrengen van ons wedervaren tijdens de avond.

Hier een fraai verslag betreffende het overlijden van zeezeiler Hans Horrevoets. Compassie en collegealiteit bestaan belukkig nog.

Ook blijken er ministers te bestaan die kunnen denken. Neem nu Hans Hoogervorst die besluit dat nederwiet geen harddrug is. De rest van de mensheid wist dat al langer maar nu komt ook de minister van volksgezondheid tot die conclusie.

In overleg met de klasse-assistente kwam ik vanmorgen tot de conclusie dat ik verslaafd ben aan bezig zijn. Net als met overmatig alcohol drinken is het zo dat je het doet om ellende te verdringen. Punt is alleen dat het slegs een oplossing biedt voor de korte termijn en op de lange duur alleen maar meer problemen veroorzaakt.

Heb het vandaag dus een beetje rustig gehouden met een uurtje werk op school waarna ik mij bij de Amstelhof meldde voor een gesprek tussen m'n moeder en haar begeleiders. Uit het gesprek volgde de geweldige conclusie: zij mag donderdag al naar huis! Definitief!

Als dat geen goed nieuws is...

Daarna thuis nog fijn lopen stofzuigen, de vuilniszak verwisseld, keukenla uitgeruimd en dat soort klusjes meer.
Lekker relaxt. Voelde mij helaas niet goed genoeg om bij het fractie-overleg van vanavond aanwezig zijn en een behoorlijke koppijn belet mij sowieso om helder te denken. Dat is bij zo'n overleg toch wel een vereiste kwalificatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!