Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, juli 15, 2006

Bekeken

Bekeken

"Het einde van de Regenbui" was de filosofische kwestie waar m'n zoon en ik ons vanmorgen onderweg naar school mee bezighielden. Een mooi onderwerp tijdens een melancholische bui. Waarom een melancholische bui? Simpel: het recente overlijden van een bijna-leeftijdgenoot (de oom van m'n peetzoon), bombardementen op Beiroet en bommen op Haifa waar in de buurt ik iemand weet te wonen (die daar overigens nu niet verblijft en zich dus buiten de gevarenzone bevindt). Tel daarbij op de wetenschap dat oorlogen uitsluitend in stand worden gehouden door gewetenloze handelaren die alles in het werk stellen om maar meer wapens, olieconcessies, drugs of wat dan ook te verkopen. Desnoods zetten zij broers tegen elkaar op. Door dit soort types zijn er complete generaties mensen die vanaf hun geboorte niets anders kennen dan oorlog en onrustig worden in de korte periodes van vrede. Vertel mij: waar gaat het heen wanneer de toestand van vrede een uitzondering is en oorlog een normaliteit?

Tel daarbij op het na een onrustige nacht luisteren naar '"Tango to Evora", gezongen door Loreena McKennitt als eerbetoon aan Cesaria Evora en U begint te begrijpen waarom ik mij wat melancholisch voel.

Duncan Stutterheim (U weet wel: de baas van ID&T) voelde zich ook niet helemaal top toen hij zijn experiment zag mislukken. Hij wilde iets nieuws tijdens de laatste versie van Sensation Black. dat werd een optreden van Rob Gee & Band. Het publiek van Sensation Black is niet helemaal het juiste voor zijn soort muziek wat resulteerde in een ander optreden: dat van de politie. Normale mensen keren zich weg van de dansvloer wanneer de muziek hen niet aanstaat. Sukkels slopen het mengpaneel en gaan de artiest te lijf. Hier legt Duncan zelf uit wat er is gebeurd in zijn eigen woorden. Respect. Niet als loze kreet maar welgemeend.

Ik zou U nu graag een welgemeend "goedenacht" wensen maar er ligt nog een stapel strijkgoed op mij te wachten, een paar nog te beantoorden e-mails en een tweetal te beantwoorden politiek gerelateerde brieven. Verder moet er, terwijl de wekker staat ingesteld op 08.00uur, nog een aantal reakties op ingediende en beantwoordde moties worden bekeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!