Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, juli 28, 2006

De Bevrijder

De Bevrijder

Over de zogeheten "pedofielenpartij", de versopgerichte politieke partij die ondermeer als doel heeft om sex met mensen vanaf de leeftijd van 12 jaar juridisch mogelijk te maken is al veel gezegd en geschreven maar deze mening kom je weinig tegen: Da's nu een van die kantjes aan democratie die veel mensen liever niet zouden zien: vrijheid van meningsuiting geldt ook voor degenen die een andere mening hebben dan jij.

Sommigen vinden bijvoorbeeld dat in de Tour de France het voor iedereen mogelijk moet zijn om doping te gebruiken zodat iedereen weer gelijke kansen heeft en niet toevallig degeen die het best is in controles ontlopen en de juiste artsen (om)kopen. Zoals zeer waarschijnlijk tourwinnaar Floyd Landis die na afloop van de op spectaculaire wijze door hem gewonnen 17e etappe positief is getest. Bovendien ontliep hij op verdachte wijze een volgende test bij een Nederlandse omloop. Hij zal vooral zijn moeder errug ongelukkig maken met deze stommiteit. Al bestaat natuurlijk de kans dat hij onschuldig is en George Junior zijn excuses aanbiedt voor de moord op duidenden onschuldigen in Zijn...eh...zijn naam...;-)

Zo vindt ook niet iedereen het spelletje Honkbal leuk. M'n zoon en ik wel. Net als Tom uit Texas met wie wij in de trein na afloop van de wedstrijd in gesprek raakten omdat ik een vaantje had gescoord vna The Pittsburg Pirates en mij erover verbaasde dat twee Hollandse kinderen op de trein een petje droegen van deze honkbalclub. Net als ik overigens...Vandaag waren wij gaan kijken naar de westrijd USA versus Cuba. Tijdens de wedstrijd droeg ik mijn vorig jaar aangeschafte officiële Cubaanse pet. De ploeg uit het land van Fidel Castro won met overmacht en 1 tegen 9. Vermoedelijk was dat deels te wijten aan het feit dat de Amerikanen niet hun beste afvaardiging hadden gestuurd. Dat deden zij wel toen zij ons zo'n zestig jaar geleden (samen met ondermeer de Canadezen) de vrijheid gaven om heden ten dage hun buitenland-beleid te becritiseren. Daar moest ik toch even aan denken toen tijdens het spelen der volksliederen mij de koude rillingen over de rug liepen. Wij klagen dan wel met regelmaat over "die Yankees" maar stel nu eens dat zij indertijd niet hadden besloten om de Duitsers te verjagen uit hun toekomstige afzetgebieden? Hadden wij dan nu Bratwurst gegeten in plaats van knakworstjes, Apfelsaft gedronken in plaats van Coca Cola en ZDF gekeken in plaats van MTV? Ik ben in ieder geval blij dat wij over die vraag niet hoeven na te denken. Dankzij De Bevrijder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!