Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, juli 19, 2006

Geraken

Geraken

Twee deelnemers kunnen voortaan deelnemen aan de Grote Wandeltocht in de Hemel nadat zij van hitte, dorst en uitputting stierven tijdens de Nijmeegse Vierdaagse. Mede daarom heeft de organisatie besloten het evenement voortijdig te stoppen. Je bent toch ook wel behoorlijk niet goed bij je hoofd in mijn ogen wanneer je met het huidige weer 50 kilometer per dag gaat wandelen en dat vier dagen achter elkaar! Einde van het liedje is dat veel mensen teleurgesteld zijn en sommigen zelfs boos. Misschien wilden zij ook graag flauw- of zelfs doodvallen.

The Partysquad heeft een nieuw liedje: "Alleen voor de Wereld". In de clip die hoort bij deze song bij de Nederlandse horrorfilm "Dood Eind" figureren Victoria Koblenko en twee van m'n collega's van The Amsterdam Dungeon. Dat laatste is niet zo heel vreemd wanneer men bedenkt wat de lokatie van opname was...Heb het liedje zelf nog niet gehoord maar ik geloof niet dat het een liedje is voor voor het slapengaan.

Ferdinand's liedje voor het slapengaan was gisteren "Mon merveilleux amour" van en door Jacques Brel. Met een zeer tevreden gevoel gingen wij de nacht in. Hij omdat hij een leuke middag en avond met zijn vader had gehad en ik omdat ik hem had verslagen tijdens mijn allereerste B-Daman battle ooit. Ach, wat kan ik zeggen in alle bescheidenheid? Ik ben gewoon goed...;-) Voor wie het nog niet duidelijk is: ik hou van dat joch met alles wat ik in me heb, met hart en ziel en al het andere waar nog niet eens definities voor bestaan. Maar moet voor iets een definitie bestaan voordat het bestaat? Ik denk van niet al is het maar vanwege de eenvoudige vraag: "Bestond zwaartekracht voordat Newton daar de definitie van formuleerde?"

Volgens een definitie van onderzoekers aan de universiteit van Leuven, België, vergroot het bezoek aan binnenzwembaden de kans op het krijgen van astma. Wat een heerlijke onzin. Wanneer je bepaalde cijfers puur feitelijk met elkaar vergelijkt valt ook te concluderen dat het aantal mensen dat lijdt aan deze longaandoening is gestegen sinds door overheidscampagnes minder mensen zijn gaan roken. Oftewel: mensen moet worden aangemoedigd meer te gaan roken...en zo kan ik er nog wel een paar verzinnen.

Bovendien blijkt voornoemd bericht de zoveelste poging van de media in samenspraak met de overheid om mensen nog banger te maken dan zij al was: het blijkt te gaan om een bijzonder kleine steekproef uitgevoerd door de Franstalige Belg Professor Alfred Bernard uit 2002. Daarbij werden 341 jonge kinderen uit Brussel onderzocht. Niet bepaald representatief voor de wereldbevolking en bovendien sluit het onderzoek niet uit dat alleen in Brussel teveel chloor is toegevoegd aan het zwemwater en zou het ook nog'ns kunnen dat er andere omstandigheden zijn waarom de 41 kindertjes die astmatisch bleken aangelegd door andere oorzaken de afwijking hebben opgelopen. Vandaar mijn tip aan de lezers: neem niet elk bericht in de media zomaar voor waar aan...

Wat U wel voor waar kunt aannemen is dat ik net een kwartiertje thuis ben na de laatste deelraadsvergadering vna het jaar. In het kader van de Algemene Beschouwingen werden vandaag de diverse (36 stuks!) moties behandeld. Het was weer errug vermakelijk allemaal al is het idee van de wekker op kwart over zeven dat niet...;-)

M'n zoon had zich vandaag ook wel vermaakt. Eerst op school en later bij vriend Maurits thuis. Hij belde op m'n mobiel toen hij een half uurtje thuis was zodat ik met een gerust hart het tweede deel van de vergadering in kon gaan. De dag begon met kwart over zeven wakker worden, Fer naar school brengen en gezellig met schoolmoeder Riesje staan kwekken. Iets te lang waardoor wij beiden bijna in tijdnood dreigden te geraken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!