Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, juli 21, 2006

Haifa

Haifa

Opeens zijn er weer opvallend veel stroomstroringen. Niet alleen in Hengelo en Enschede maar ook in Amsterdam. Twee dagen terug zat ons nederig stulpje zeker twee uren lang zonder stroom. Net als de hele straat overigens én de straat erachter. Zelf was ik op het werk en vernam ik het van een buurvrouw. De reden voor de storing is tot heden onbekend en heeft ook het nieuws niet gehaald. Ik kan mij nog herinneren dat een stroomstoring een vrij uitzonderlijk iets was maar tegenwoordig lijkt het schering en inslag. Door kortsluiting zaten sommigen vier uren zonder stroom. Korstluiting? Waar dan? Heeft Essent geen stoppenkast in de centrale?
En wie vergoedt mij eigenlijk de tijd die ik nodig heb om alle klokken in huis weer opnieuw in te stellen? Het wordt tijd dat de regering weer de touwtjes in handen neemt bij de nutsbedrijven. Zoals het hoort. Dan gaat men niet meer bezuinigen op noodzakelijkheden zoals de opslag van capaciteit en dergelijke.

Ook delen van Beiroet zitten geregeld zonder stroom. Evenals delen van Haifa. En waarom? Omdat een paar sukkels met raketten van miljoenen per stuk af en toe wat burgers opblazen en bij die pogingen electriciteitsmasten en -centrales raken. Nee, dan doet Moeder Natuur dat beter: Een enkele tsunami maakte bij Java een eind aan het leven van ruim 500 mensen in één keer. Gratis.

Demonstreren is ook gratis. Morgen gebeurt dat weer. Op de Dam zullen mensen zich verzamelen in een demonstratie "tegen Israël". Hoewel de SP een mede-organsiator is heb ik persoonlijk wat moeite met het etiketje. Waarom niet "tegen de mensen die oorlog uitlokken zodat zij en hun vriendjes lekker veel winst kunnen maken en andere vriendjes stukjes land kunnen geven." Vermoedelijk omdat die tekst iets te lang is voor een spandoek en "Weg met de Joden" bekt nu eenmaal wat lekkerder dan "wij zijn tegen wapenhandelaren"...:-(

Nadat ik gisteren computers had lopen sjouwen op m'n zoon's school was het vandaag de beurt aan een boekenkast om uit elkaar gehaald te worden. Zo kon ik lekker pisang goreng eten bij m'n moeder en kennismaken met haar thuishulp. Op de weg terug van m'n zoon ophalen van de opvang liepen wij buurvrouw Angélique tegen het lijf. Het was alweer lang geleden dat wij elkaar spraken dus het "praatje op straat" duurde langer dan Ferdinand qua geduld kon opbrengen. Derhalve maar snel een afspraak gemaakt voor bijkletsen tijdens een kopje koffie...

Nog even een filmpje gekeken en een potje darts gespeeld tijdens het luisteren naar ondermeer Eek-a-Mouse en The Red Army Choir met Superfer en intussen wachten op bericht uit Haifa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!