Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, september 19, 2006

Eens

Eens

Iedereen die afwijkt wordt daarop beoordeeld. In deze redenatie zit een klein probleempje: IEDEREEN heeft namelijk wel een afwijking al valt-ie bij de een wat meer op dan bij de ander.... Wordt het niet eens tijd dat mensen worden beoordeeld op hun daden in plaats van hun uiterlijk of afkomst? Ik kan er knap chagrijnig van worden dat mensen dat ten ene male weigeren te doen.. Het gaat dan niet alleen om hen die vinden dat regels alleen voor anderen gelden maar ook om hen die denken dat zij met alles zo maar weg komen. Vaak zijn dat diezelfden die vinden dat iedereen recht heeft op hun mening. Ofwel: iedereen mag zijn of haar mening uiten zolang die maar overeenkomt met degeen die als moto hanteert:"iedereen heeft recht op mijn mening." Dit schrijf ik allemaal op het gevaar af dat ik in herhaling val. Welnu: dat kan me niks meer schelen! Het zit mij nu eenmaal hoog...Nu zet ik mij graag in voor de lieve vrede maar soms zou ik er graag eens op los willen slaan. Soms heb ik wel spijt van de beschaving. Helaas is geen communicatiemiddel toereikend om mensen ervan te overtuigen elkaar te respecteren. Behalve dan misschien een opzettelijk slecht geslepen machete...;-)

Wanneer terroristen de communicatiemiddelen in Nederland blokkeren en ook radio- en internetverkeer onmogelijk maken door bijvoorbeeld de stroomvoorziening onmogelijk te maken weet U tegenwoordig wat U moet doen: surf onmiddellijk naar http://www.crisis.nl en/of schakel Uw radio en/of TV-toestel in voor de laatste berichten over hoe te handelen in deze. Praktisch.

Van de website Nederland tegen terrorisme:
^^Het kan zijn dat u toevallig mensen met elkaar hoort praten en dat hun woorden u verdacht voorkomen. Licht de politie in.^^
Laatst hoorde ik minister Donner verdachte dingen zeggen. En Achmed Aboutaleb. En een collega. Moet ik nu de politie bellen?

^^ Bent u winkelier en koopt een klant een grote hoeveelheid artikelen die u in verband kunt brengen met een aanslag, zoals kunstmest of waterstofperoxide? Bel dan de politie.^^

Boer Harms en Geert Wilders zullen het toejuichen dat U de politie op hun dak stuurt...

O ja: pas op met wat je zegt tegen een leraar, stadsdeelwachter, beveiligingsbeamte, hoofdcaissière, brandweerlieden, verplegend personeel of buschauffeur: niet iedereen kan grapjes over Bush, Blair, bommen, Balkenende of Bin Laden waarderen en voor je het weet ben je gearresteerd. In ieder geval wanneer je op het moment van grapje maken een rugtas draagt want zoals wij allen weten is elke rugzak een potentiële bom. Gelukkig hoeven wij niet bang te zijn want zeker 200.000 professionals waken over Uw en onze eigendommen...eh...over ons.

Volgens de makers van de site (die dat deden in opdracht van de overheid) is Nederland nog niet verworden tot een politiestaat. Echter, een politiestaat zijn houdt het volgende in: Alles staat ten dienste van de alles overheersende overheid die alles controleert door middel van een oppermachtige geheime politie. Komt wel aardig overeen met de omschrijving van het land waarin wij heden ten dage wonen. Zo was er laatst dat akkefietje van die jongeman die een terrorist zou kunnen zijn: vliegvelden en treinstations werden in de gaten gehouden om de betreffende verdachte te kunnen pakken. De geheime diensten op hun best want zelfs de ministers Donner en Remkes wisten helegaar van niets. Laat staan dat de minister toestemming had gegeven voor het oppakken van een jongeman die zich omhangen had met plastic "sexbommen"...

Goeie tips zijn er ook verder nog op de overheidssite. Zoals deze in het geval er een bom en/of een gebouw ontploft:
^^Bescherm uzelf tegen rondvliegend of vallend materiaal^^
Zou ik zelf nu nooit aan gedacht hebben dus...overheid: bedankt alsvast voor het redden van mijn leven door het geven van deze cruciale tip!

De definitie van terrorisme is volgens onze overheid:
^^Het plegen van zwaar geweld met als doel politieke of godsdienstige standpunten aan anderen op te leggen.^^
(Volgens mij is het overigens: het gebruik van onevenredig veel geweld met als doel de maatschappij (tijdelijk) te ontwrichten, doorgaans om een politiek danwel religieus onderwerp onder de aandacht te brengen)

Hiermee geven zij dus toe dat hun grootste bondgenoot een terrorist is maar George Junior voor het gerecht dagen lijkt mij niet zo slim. Onze "eigen" Raymond Westerling was dus ook een terrorist. Bovendien waren de kruisvaarders terroristen. En de nazi's. En de Tutsi's. En de moordenaar van Kerwin Duinmeier. Fijn om te weten.

Dankzij onze koningin weet ik nu ook dat het weer beter gaat met dit land. Zij vertelde dat vandaag tijdens de Troonrede (of die nu wel of niet met hoofdletter moet worden gespeld laat ik ditmaal aan de taalpuristen. En een volgende keer ook). Niet iedereen was het overigens met haar eens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!