Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, november 13, 2006

Opa Buiswater

Opa Buiswater

Vandaag voor de VIERDE keer het WW-werkbriefje over de periode 11/9-8/10 opgestuurd, teneinde mijn aanvullende uitkering te kunnen ontvangen. En de derde. Beide werkbriefjes heb ik in verschillende enveloppen gestopt en vervolgens in verschillende brievenbussen gedeponeerd. Werkbriefjes nummer 1 en 2 bleken niet te zijn ontvangen door het UWV. Wanneer ook briefjes 3 en 4 nooit aankomen ga ik ernstig twijfelen of er toch niet een basis is voor mijn gevoelens van paranoïa...

Ook op de bus ging vandaag de 6-jarige Eva's verlanglijstje voor Sinterklaas, die zij mij woordelijk liet noteren:

-Een chocoladeletter
-Een wortel
-Een stukje speelgoed, maakt niet uit wat
-En verder niks

Nadat Eva weer netjes thuis was afgeleverd had haar broer de handen vrij om met vriend Samer de buurt onveilig te maken door het op luide toon en zeer vals zingen van Sint Maarten-liedjes. Uit arren moede en in de hoop dat de bengels uit hun straat zouden verdwijnen kregen zijn zakken vol met snoep. Wij hoeven voorlopig geen snoep te kopen...;-)'s Avonds nog even langs bij buurman Dudo die iets te vieren had. Ondanks dat het errug gezellig kletsen was met ondermeer buurvrouw Jolanda kon mijn maag het helaas niet aan om langer te blijven. In het kader van mijn ziektebeeld gisteren den gehele dag thuisgebleven en terwijl Ferdinand de dag doorbracht bij vriend Maurits ontving ik ziekenbezoek van m'n moeder van van oppas Suus. Lief he?

Vanmorgen toch maar even een afspraak gemaakt met de huisarts waar ik eerst woensdag terecht kan. De dag verliep verder vrij rustig. Lekker wat kunnen werken en zelfs aan opruimen toegekomen. Terwijl oppas Suus met Fer naar karate was kort overleg gevoerd met de fractievoorzitter over de deelraadsvergadering van morgen. Vlak daarna kwam m'n mogelijk toekomstige agente Emmy voor een verkenningsgesprek terwijl buurman Dudo even zijn was kwam drogen in mijn machine.

De machine tussen m'n oren begint beter te draaien nu ik wat meer rust neem. Verstandig, niet? Natuurlijk heb ik nog wat meningen te delen aangaande de politieke situatie in de wereld en met name die in Nederland maar
voor scherpzinnige politieke observaties die enigszins overeenkomen met mijn gedachtes over het onderwerp verwijs ik U tijdelijk door naar Opa Buiswater.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!