Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, december 18, 2006

Balletjes

Balletjes

Googlewhack:
connexxion nieuwetijds regeling

Nadat de Ferman veilig in de klas was aangeleverd en ik het overdrachtpraatje had gehouden met juf Marjon gezellig staan kwebbelen met schoolmoeder Riesje, toevalligerwijs ook de naam van de visagiste van zaterdagnacht! Op weg naar huis van boodschappen halen kwam ik buurman Dudo nog tegen. Ben benieuwd wie ik straks in m'n dromen tegenkom. Balkenende droomt ook: zo droomt hij graag dat het aan zijn beleid ligt dat het zo goed gaat in Nederland. Welnu; de feiten vertellen iets anders:

Heeft U het rapport gelezen van het Sociaal Cultureel Planbureau? Ik ook niet maar heb wel een paar conclusies gelezen. Zo blijkt er bij onderzoek weinig over te blijven van enkele vooroordelen: vrouwen met kinderen zouden vaak geen fulltime baan hebben. Niet waar. Zo zouden vooral veel Turken en Marokkanen geen of bijna uitsluitend laagbetaalde banen hebben. Ook niet waar. Waarom spreekt men ook na drie generaties überhaupt nog over Turken, Marokkanen, Vrouwen, ...Kunnen we't niet gewoon hebben over mensen? Want als je onderzoek verricht zul je zien dat er ook verschillen zijn aan te tonen in salariëring tussen mannen met en mannen zonder baard; tussen vrouwen met lang haar en kleine borsten enerzijds en overige brunettes anderzijds. Klinkklare nonsens dus. Mensen, daar gaat het om. Want ook al zijn niet alle mensen gelijk, ze zijn wel gelijkwaardig. Verder blijkt het feit dat het beter gaat met het land vooral te wijten te zijn aan burgerinitiatieven. Bijvoorbeeld door schoolprojecten. Overheidsingrijpen werkt regelmatig juist averechts. Het volledige verslag is te lezen via de site van het SCP.

U had hier een verslag kunnen lezen van het bijwonen van een viering van de winterequinox maar omdat ik in de vooronderstelling verkeerde dat er een fractie-overleg was ingelast liet ik daarbij verstek gaan. Ook bij het fractie-overleg bleek ik niet te zijn want naar verluidt had die des middags plaatsgehad en aangezien ik gewoon aan die Arbeit was had ik daar überhaupt niet bij kunnen zijn. Onverwachts een paar uurtjes vrij derhalve die vooral werden gevuld met kerstperikelen: adreslijsten doorworstelen, slingers en ballen ophangen en dergelijke zaken meer. Superfer had intussen met oppas Suus de boom opgetuigd voordat zij hem naar karate begeleidde. Al is "boom" wellicht een ietwat groot woord voor een plastic gevalletje van nog geen twee turven hoog...;-) Gezellig is het wel met al die lampen en balletjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!