Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, januari 26, 2007

Krijgen

Krijgen

Het is leuk om met verschillende mensen te praten; met de één praat je over voormalige minaressen, met de ander over bloemschikken en de geneugten van citroensap en met weer een ander bespreek je het bestuursaccoord. Dankzij een vrij diverse kennissenkring haal ik weetjes uit diverse vakgebieden. Toch zou ik niet alles willen weten. Lijkt me saai...

Saai was de dag van vandaag zeker niet. Vanmorgen actief bezig geweest, ondermeer om te onderzoeken (Excel-bestand) of ik in aanmerking kom voor de voedselbank. Blijkt dat ik niet in aanmerking kom omdat m'n vaste lasten niet hoog genoeg zijn. Navraag leert dat de Voedselbank kosten als die voor telefoon, schoolreisjes, sportclub voor je kind, sparen voor je pensioen en bijvoorbeeld bibliotheek-contributie niet ziet als vaste lasten. Weten we dat ook weer.

Sinds vanmorgen weet ik ook dat er een mevrouw is die mij stoer vindt:
"M'n moeder vind je stoer!" kreeg ik als opmerking. Niet van een schoolkameraad van m'n zoon maar van de moeder ervan...Vanmiddag lekker gewerkt. Het begin van de avond was voor het fractie-overleg en de rest van de avond was ook gezellig.

Zouden de (waarschijnlijk Roemeense) kinderen het ook zo gezellig hebben in het tuchthuis? Officieel is het geen gevangenis alleen mogen de pas opgepakte jeugdige zakkenrollertjes er niet uit. Hoe noemt men een gebouw waar men tegen z'n wil zit en niet uit mag? Zou de "Fagin" van dit groepje delinquenten nu in zak en as zitten en zijn best doen zijn bron van inkomsten vrij te krijgen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!