Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, februari 14, 2007

Ziekenbezoek

Ziekenbezoek

Herinnert U zich Sergej Moleveld nog? De toenmalige voorzitter van de LPF kwam naar de politie met "bewijs" dat hij en zijn maatje Mat Herben waren bedreigd door een Islamitische groepering. Vreselijk vond men dat. Men schreeuwde moord en brand! Totdat eenvoudig recherchewerk aan het licht bracht dat Sergej zo dom was geweest om de fax met daarop de doodsbedreiging vanaf zijn eigen faxmachine thuis naar de fax op kantoor te sturen. Ben je dan een ongelooflijke sukkel of gewoon verschrikkelijk dom? In ieder geval strafbaar want opzettelijk haatzaaien is bij Nederlandsche wet verboden.

Hier moest ik aan denken toen ik las dat volgens Geert Wilders Geert Wilders is bedreigd met een zelfmoordaanslag. Via het verklikkerskanaal "Meld Misdaad Anoniem" kwamen maar liefst twee tips binnen over een op handen zijnde aanslag op de zelfverklaard kruisridder die constant probeert meer rechtse kiezers voor zich te winnen dan Rita Verdonk. Helaas Geert: als straks uitkomt dat je inderdaad zelf opdracht hebt gegeven tot het plegen van die "anonieme" telefoontjes mag je gewoon de bak in. Lees maar'ns artikel 137d Sr uit het Wetboek van Strafrecht.

In dat wetboek mogen wat mij betreft nog meer bepalingen worden opgenomen. Wat te denken van het strafbaar stellen van wachten in de rij voor de pinautomaat of voedsel en pas wanneer je aan de beurt bent op zoek gaan naar het bankpasje danwel beginnen te bedenken wat je wilt eten? Ook heb ik liever niet dat mensen binnen gehoorafstand de term "doeidoei" bezigen bij wijze van afscheidsgroet. Dodelijk.

Niet dodelijk is de ziekte die ik heb opgelopen. Onderweg van een gezellige middag op het werk (waarbij m'n zoon en ik allerlei leuke mensen spraken tijdens de opening van "Ghosts: witches will haunt you" waaronder Patrick Kicken, Johan Vlemmix, oppas Wieteke, Caroline en haar collega's van het Merlin-hoofdkantoor in Engeland en Lola Brood) voelde ik me opeens niet lekker worden. Misschien door het besef dat ik vandaag niet hoefde te werken? In ieder geval was het zo erg dat ik m'n zoon opdracht moest geven de deelraadsvergadering af te bellen terwijl ik mij ellendig lag te voelen in de badkamer. M'n zoon maakte zich blijkbaar een beetje zorgen want hij had buurvrouw Hetty langsgestuurd. Zodoende kwam die even op ziekenbezoek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!