Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, april 18, 2007

Gitaarles

Er dwaalt een dichter door de buurt. Voor schijnbaar willekeurige voorbijgangers draagt hij een gedicht voor. Vind je het mooi dan geef je een munststuk; vind je het niets dan krijg je nog een gedicht. Gratis en ongevraagd.

De commentaar-nogelijkheid Haloscan is ook gratis, zoals ook Backblog van Blogextra dat was. Omdat die laatste dienstverlener geen diensten meer verleent heb ik de overstap gewaagd en meteen maar besloten tot het "omkatten" van dit weblog. Vooral het opnieuw plaatsen van m'n "Completely useless Blob" bleek lastiger dan verwacht. Laat maar even weten wat U ervan vindt in het nieuwe reaktievenster.

Vooralsnog vind ik het heerlijk om niet al te veel te hoeven werken. Zo heb ik eindelijk de tijd (maar vooral de rust) om zorgvuldig raadsstukken door te nemen. Tijdens het raadsdebat van gisteren bleek dat zich te lonen en leidde eea zelfs tot complimenten van D66 en steun van de VVD. Raadslid Leen van de Berg kon ik de video teruggeven die ik van hem had geleend: de documentaire "Klein voor Altijd" van Barbara den Uyl (waarvan de Buurt en Westerpark-fractievoorzitter de producent was) gaat over het dagelijks leven, verlangens, gedachtes en dromen van "de kleine mens". En guess what? Ook een kleine mens is een mens! Zoals ook een rooie dat is, een zwarte, een lesbische, een Marokkaanse, een blonde, een domme, een dunne, een...

Onze fractie vierde de uiteindelijke benoeming van de Rekeningencommissie in een lokale horeca-gelegenheid. Die deed mij wat denken aan de dagen van weleer toen ik nog wel eens rondhing in krakerskringen. Niet alleen vanwege de sfeer van anarchie maar ook omdat de bardame zelf zo'n goede klant bleek van haar eigen bar dat zij zichtbaar moeite had het knopje van de kassalade te vinden...;-)

Het was geen wonder dat de Ferman geen moeite had zijn bed te vinden, vanavond. Niet na een middag van darten waarbij hij weer'ns al zijn partijen won maar ook na een avond van sprinttraining op de atletiekclub. Zijn vader moet de vingers en polsen maar'ns trainen want de spieren daarin voel ik goed zitten na m'n tweede gitaarles.


Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Itcho Ito

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!