Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, april 09, 2007

Mama

Mama

Omdat ik nog steeds wat verkouden ben kon ik helaas niet optimaal genieten van het bezoek van vanavond. Het is lastig, zo'n verkoudheid maar in elk geval weet je wat je mankeert.

Artsen weten niet wat Willem Holleeder mankeert. Er schijnt geen verklaring te zijn voor zijn medische toestand. Tot tweemaal aan toe werd hij onwel tijdens de rechtzitting die moet bepalen in hoeverre hij schuld heeft aan verschillende gevallen van moord, mutilatie en omkoping. Ik denk dat ik weet waar hij aan lijdt: de Ziekte van Pinochet, zo genoemd naar oud-dictator Augusto Pinochet (1915-2006). Meerdere malen hoefde die zich "vanwege zijn slechte gezondheid" niet te verantwoorden voor verschillende wandaden die van duizenden Chilenen nabestaanden hebben gemaakt. Na zijn uiteindelijke vrijlating van vervolging was hij van de ene op de andere dag op wonderbaarlijke wijze genezen en leefde nog vele jaren in luxe en met een grijns van oor tot oor.

Zo'n grijns had ik ook toen ik vanmorgen besefte dat ik lekker een dagje in huis kon klungelen nadat ik dat ook gisteren al kon. Nu is dus de keukenvloer gezwabberd, de toiletpot geboend en ondermeer de kookplaat weer lekker schoon. Heerlijk!

Dat was ook het eten bij m'n moeder alwaar ik met m'n zoon samen weer wat heb lopen opruimen op zolder.

Onze eigen zolder moeten wij eerdaags ook maar weer'ns onder handen nemen. Morgen beginnen we met de tuin. Vooralsnog speelde Superfer daar vandaag met z'n moeder nadat hij eerst met haar een potje Word-Mastermind (U weet wel: dat gezelschapsspelletje waar later het TV-spelletje Lingo uit is voortgekomen) had gespeeld. Het woord dat hij haar te raden had gegeven was "mama".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!