Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, mei 26, 2007

Brand

Maandagskinderen van Arnaldur Indriðason is boek nummer 14 van dit jaar. De detective/thriller gaat over een schoolklas met kinderen met wie het een en ander aan vreselijks is overkomen. Jaren na dato gaat de broer van één van hen op zoek naar het hoe en waarom.

Waarom ik enigszins vermoeid achter de pc zit is te verklaren: het werd vannacht een beetje laat en na maar een paar uurtjes slapen ging ik de straat op om met een partijgenoot én iemand van de coalitie een buurtonderzoek te verrichten. Zelf haal ik nooit zo veel enquêtes op maar vind ik het geweldig om met de mensen in gesprek te gaan. Zo kom je aardig wat te weten. Tot voer voor chantage aan toe...Sommigen wonen al ruim 60 jaar in de buurt en weten derhalve vaak van de hoed én de rand.

Wellicht komt eerdaags m'n moeder bij m'n zoon en mij in de buurt wonen. Gisteren zijn Superfer en ik met haar gaan kijken naar een alleraardigs twee-kamerwoninkje vlakbij de school van haar kleinzoon. Haar leek de woning wel wat en aangezien zij nummer 1 op de lijst staat is er een gerede kans dat zij de WIBO-woning krijgt toegewezen.

Nadat ik m'n moeder en m'n zoon op de tramhalte had afgezet ging ik gezellig pizza eten met buurvrouw Wynona waarna wij samen gitaar zijn gaan spelen. Zij hoorde van mijn gitaarles en besloot spontaan haar gitaar van zolder te halen, er nieuwe snaren op te zetten en samen met mij te gaan jammen. Gezellig!

Gezellig zal het in een zeker cellencomplex op Schiphol-Oost niet echt meer zijn nadat er andermaal brand is uitgebroken. Door een lekkende airconditioning dit maal. Ook het VU-ziekenhuis te Amsterdam is getroffen door een brand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!