Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, juni 19, 2007

Magisch

Bij thuiskomst vannacht bleek dat oppas Suus de afwas had gedaan! Zij had dus niet alleen m'n de Ferman naar karateles begeleid en de rest van de avond beziggehouden. Errug lief. Misschien zijn actievoerders wel te lief, tegenwoordig.

Iamzero had het over het nieuwe actievoeren. Dit schreef ik als commentaar:
Die types die jij beschrijft noem ik actieroepers. Actievoerders zijn mensen die hun leven geven voor stemrecht; die in de vuurlinie gaan staan voor hun recht. Vaak letterlijk. Niet dus die types die Het Maagdenhuis bezetten. Maar slegs tot zes uur 's avonds. Want ze moeten van mama op tijd thuis zijn met het eten. Diezelfde types die op het Museumplein staan. Maar alleen als een gratis bus ze erheen brengt. Je zal toch een tientje moeten uitgeven om mensen te laten weten dat jij principes hebt..:-(

Voor de volle honderd procent sta ik achter m'n zoon. Gisteren ontving ik uit handen van zijn juffen zijn rapport én de uistlag van de Entreetoets. Van alle gestelde vragen had hij maar liefst 88 procent goed. Een en houdt in dat slegs 7 procent van zijn groepsgenoten (landelijk) meer vragen goed had. Ook zijn reguliere rapport stikt van de hoge cijfers. Fantastisch, niet? Oma en ik zijn dan ook errug trots op Superfer.

De ochtend begon voor mij met een fractie-overleg waarna ik mij naar het werk spoedde. Daarna dus het oudergesprek met de juffen om daarna bij m'n moeder op zolder een paar verhuisdozen in te pakken. Lekker even gegeten bij haar om mij thuis om te kleden voor het verder verloop van de avond: de viering van de Zonnewende. Dat heeft toch altijd wel iets magisch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!