Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, augustus 22, 2007

Verwarring

Het wordt steeds lastiger om te zeggen wat je wilt, heden ten dage. Zo dient er een zaak wegens belediging tegen een man die "homo" riep naar een agent en moest Harry van Bommel op het matje komen omdat hij een vrouw vertelde dat zij er geweldig uitzag. Vraag aan de dames: Willen jullie complimentjes ontvangen of niet? De aanvullende vraag luidt: Hoe weet een man het wanneer hij je beledigt als hij je een compliment geeft?

Een complimentje verdient ook zeker m'n zoon wiens humeur er niet onder schijnt te lijden dat z'n moeder in de buurt over straat zwerft en die ondanks twee dagen verkouden thuiszitten toch niet te beroerd is om ongevraagd te helpen met het huishouden.

Zo is nu de slaapkamer zo goed als gereed voor de ontvangst van zijn zusjes dit weekend, zijn de wastafel en een keukenkastje opgeruimd en afgesopt en zijn er weer'ns kilo's aan papierwerk verdwenen in de oud-papier tas.

Een partijgenoot viel het op dat ik met een gevulde gitaartas over straat liep en op de terugweg van gitaarles kwam ik buurthuismedewerker Ron nog tegen bij wie de Ferman eerdaags weer dartles mag ontvangen.

Intussen heb ik nog op geen enkele sollicitatie een reactie mogen ontvangen maar ja: ik kan mij zo indenken dat het lezen alleen al van mijn CV enige inspanning vereist. Bij het versturen van een sollicitatie-brief moet ik er wel voor zorgen dat ik niet per abuis de verkeerde CV meestuur. Dat zorgde ooit voor enige verwarring...;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!