Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, oktober 20, 2007

Brengen

"De geheimen van Het Bernini Mysterie" van Simon Cox is boek nummer 23 van dit jaar en probeert feit van fictie te onderscheiden in het door Dan Brown geschreven boek. De niet zo verassende conclusie is dat Dan Brown een auteur van fictie is die zijn verhalen basseert op feiten. Tevens is hij knap in verbanden leggen die natuurlijk overkomen. Zo zou je een verband kunnen zien tussen het ooievaarsbestand in een land en het aantal in dat jaar geboren kinderen."Zie je wel, hoe meer ooievaars, des te meer kinderen!" zou je kunnen uitroepen "Waarmee bewezen is dat ooievaars kinderen brengen!" Gewoon onzin dus. Maar wel leuke onzin.

Minder leuke onzin wordt gegenereerd door de beweging "Trots op Nederland" die claimt te zijn voor (en ik citeer Der Rita) "alle Nederlanders die snakken naar daadkracht en duidelijkheid in de politiek". Nou, dat is duidelijk: Stem Rita en alles wordt duidelijk. Waarom alleen het stemmen op Rita alles duidelijk zal maken is vooralsnog onduidelijk.

Wat voor mij wél duidelijk is is dat ik nog steeds vol zit van het eten van gisteren. Een compleet vijf-gangen menu werd mij voorgezet in de Supperclub. Onder het genot van een glaasje bubbels genoot ik van het geleverde entertainment, het eten en het gezelschap. Op uitnodiging, want persoonlijk kan ik mij zo'n luxe niet permiteren.

Dat je niet altijd over geld hoeft te beschikken om toch lol te hebben werd vandaag weer bewezen door m'n kinderen. Eva, Dayna en Ferdinand vermaakten zich uitstekend in de speeltuin en terwijl Eva met mij en haar broer meeging verkoos Dayna bij haar moeder en een lokaal kinderfestival te blijven. Met de twee oudere kinderen ging ik naar de spelletjeswinkel om vervolgens de middag spelend en film-kijkend door te brengen.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Jan Wolkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!