Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, oktober 11, 2007

Reisafstand

"Splinter" van Larry Niven en Jerry Pournelle is boek nummer 22 van dit jaar en speelt zich af in de behoorlijk verre toekomst. De auteurs van dit klassieke SF-verhaal over de problemen rond een "first contact" beschrijven hoe mensen met zakcomputers contact maken met een centrale computer om informatie op te vragen "waarbij de zakcomputer een zoemend geluid maakte terwijl het verbinding zocht". Blijkbaar liepen er in het jaar 1973 al mensen rond die wisten dat er op een dag PDA's op de markt waren waarmee je contact kunt krijgen met het internet. Geestig.

Over voorspellingen gesproken: Volgens de internationale schaakgrootmeester David Levy gebruikt de mensheid vanaf ongeveer het jaar 2050 robots om te voldoen aan hun sexuele behoeftes.

Waarom Rintje Ritsma nog steeds de behoefte voelt te schaatsen op topniveau kan ik begrijpen maar waarom hij niet begrijpt dat je als 37-jarige het langebaanschaatsen aan jeugdiger rijders moet overlaten begrijp ik niet. Zo krijgt hij nog last van het Mohamed Ali-effect: met alle geweld door willen gaan terwijl ieder ander ervan overtuigd is dat je over je top bent.

Tsja, sommigen zijn nu eigenwijs en willen meer dan ze kunnen bereiken (waarbij ik uiteraard niemand bepaald in gedachten heb. Laat staan mezelf.)

In elk geval bleek gisteren op gitaarles dat ik bereikt heb om de beginselen van het gitaarspelen onder de knie te krijgen. Min of meer dan toch. Het jammen met buurvrouw Winonah de avond ervoor hielp wel om in het speelritme te blijven.

Iets anders wat ik graag doe is kletsen en ook dat heb ik voldoende gedaan. Zo was ik vanmorgen op de koffie bij m'n moeder, om mij daarna door vriend Pieter te laten fotograferen waarna ik het nieuwste album van Storm kocht om te gaan praten met jeugdvriend (en schoolvader!) Benito, waarna ik in gesprek raakte met een schoolmoeder over de wereld van entertainment om aansluitend met m'n zoon samen te gaan lunchen bij zijn oma.

Die konden wij vertellen dat dankzij buurvrouw Hetty Ferdinand's moeder uiteindelijk weer is opgenomen. Terwijl wij eerst niet wisten waar er een bed voor haar zou staan, weten wij het sinds gisteravond wel. Prettig in verband met opzoeken is dat de instelling vlakbij is: ongeveer een kwartier reisafstand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!