Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, november 02, 2007

Gevierd

Jean Charles de Menezes is onterecht doodgeschoten. De Braziliaan gedroeg zich "verdacht" volgens de Londense politie die hem daarom achtervolgde en vervolgens doodschoot in de metro. Zo luidde althans de eerste lezing. Die bleek echter een leugen. Ooggetuigen verklaarden dat de man een krantje had gepakt voordat hij rustig in de metro ging zitten waarna iemand hem vastgreep en een ander hem vervolgens van dichtbij door het hoofd schoot. De rechter heeft nu geoordeeld dat het politiekorps zowel een boete alsook de proceskosten moet betalen wegens het onnodig in gevaar brengen van burgers tijdens de schietpartij. Let wel: voor het doodschieten van een buitenlander zonder geldige verblijfspapieren voldeden blijkbaar de excuses van de politie-commandant.

Excuses kreeg ik niet van de KPN maar wel heb ik weer een werkende vaste telefoonverbinding. Ik betaal tenslotte voor het privelege om te kunnen bellen en gebeld te kunnen worden. Zo werkt dat toch in de consumptiemaatschappij?

Pas wanneer je consumeert tel je mee in de huidige samenleving. Althans, daar lijkt't op. Vandaar de kritiek op mensen met een uitkering want die hebben weinig te besteden en geven dus weinig uit. Vandaar ook de kritiek op Marokkanen want van het geld dat zij binnenhalen gaat een groot deel naar het land van herkomst. Idem voor Turken en de nieuwste nieuwkomers: de Polen.

Denk niet dat er Polen aanwezig zullen zijn op het verjaarsfeestje waar ik straks heen ga maar je weet maar nooit. Ferdinand is in goede handen bij oma dus kan zijn vader even een feestje vieren. Heeft U trouwens nog Halloween gevierd?


Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Pierre Janssen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!