Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, maart 10, 2008

Kermis

De mens is toch maar een kwetsbaar wezen: even een paar uurtjes geen vers water uit de leiding en de stad Groningen ligt vrijwel plat. Bij de supermarkten werd het dringen om flessenwater. Als de reparatie van het lek in de Groningse waterleiding een dag langer had geduurd waren er vrijwel zeker rellen uitgebroken. Je vraagt je dan bijvoorbeeld af: als terroristen echt zo slim zijn als de bangmakers ons willen doen geloven, waarom saboteren zij dan niet eenvoudigweg de nationale waterleiding?

Dochter Eva dronk gisteren heel veel water. Gewoon, uit de kraan. Ze had dan ook heel veel gelopen. Vooral op het kermisterrein in Amsterdam-Westerpark alwaar zij leuke prijsjes won met eendjes vangen, ballen werpen en touwtje trekken. Haar grote broer Ferdinand bleek een waar meesterschutter en wist de beheerder van de schiettent bijkans tot wanhoop te drijven door met vrijwel elk geweerschot doel te raken.

En ik? Ik genoot. Eerst samen met de kinderen tijdens het opruimen en stofzuigen (een van Eva's lievelings bezigheden!), later tijdens de lunch bij m'n moeder en nog iets later op de kermis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!