Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, april 14, 2008

Geweest

Bij brand in voetbalstadion Euroborg, afgelopen zondag vlak voor de Wedstrijd FC Groningen-Ajax bleek het een en ander mis te zijn. Zo moesten de verschillende brandjes noodgewongen worden geblust met emmers en tuinslangen omdat er "vanwege een technisch mankement" geen druk stond op de brandslangen. Verder bleek de nooduitgang niet geopend te kunnen worden en kwam men er achteraf achter dat de geschreven richtlijnen betreffende stadionbrand geen rekening houden met paniek van de aanwezigen.

Je zou toch denken dat bestuurders en (lokale) overheden hebben geleerd van de Schipholbrand, Volendam en andere treurige alinea's uit de Vaderlandsche Geschiedenis.

Voor machthebbers die opzettelijk spelen met mensenlevens kan ik geen respect opbrengen.
Nee, dan mensen als Dave Heeley.

Deze Engelsman presteerde het om in zeven dagen tijds evenzovele marathons te lopen op evenzovele continenten. Op zich al een enorme prestatie voor welk mens dan ook. Als je verder bedenkt dat Dave Heeley al 50 is en bovendien stekeblind dan begin je langzaamaan te beseffen wat deze held heeft doorgemaakt om de aandacht te vestigen op het tekort aan blindegeleidehonden. Deze prestatie is pas écht nieuws!

Tegenwoordig is het al nieuws als Britney Spears "al een hele week" niets geks heeft gedaan. Normen zijn verandert: uitgaan en dronken worden wordt als gek gedrag beschouwd en thuis twee uren voor de TV zitten huilen om vervolgens je vader telefonisch om toestemming te vragen om 16.000 Euro over te maken naar een malariafonds is blijkbaar volkomen normaal gedrag. 'tuurlijk, dat doe ik ook regelmatig...NOT.

De pers is teveel gaan verwachten van het voormalig popsterretje.

Soms verwacht ik teveel van m'n zoon. Zo had hij laatst een spreekbeurt en omdat hij doorgaans erg gediciplineerd en zelfstandig is deed ik niets meer dan af en toe vragen hoe het ermee stond. Het resultaat was dat de spreekbeurt ("Over Luxemburg, omdat ik daar niets van weet.") niet zo goed ging als verwacht.

Heb daarom met de Ferman afgesproken dat ik voortaan in een eerder stadium hem actief zal steunen bij zijn voorbereidingen op een spreekbeurt of werkstuk. Bijvoorbeeld door hem te helpen bij het maken van een planning, hem te wijzen op een nuttige website over het betreffende onderwerp, het telefoonnummer van een bekende die er meer van weet of samen met hem naar de bibliotheek te gaan voor informatie.

In elk geval heeft hij geleerd van deze ervaring. En ik ook. En een dag waarop je iets hebt geleerd is sowieso geen verloren dag geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!