Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, april 25, 2008

Gezet

Burgemeester Job Cohen van de Grote Stad A vindt dat politie-agenten niet alleen in de Amsterdamse stadsdelen Centrum (De Wallen), Zuid-Oost (De Bijlmer) maar voortaan ook in Amsterdam-Oost preventief mogen fouilleren. Blijft vreemd dat in de buurt met (bewezen!) de grootste dichtheid grote criminelen niet preventief gefouilleerd mag worden. Het gaat om de buurt waar mensen wonen en woonden als Bruinsma, Holleeder, van Hout, Endstra, Brown, Hingst en van Dam. Zelfs de echte Italiaanse maffia schijnt zich prettig te voelen in het Amsterdamse stadsdeel waar de duurste appartementen van het land zich bevinden. Vreemd dat de burgemeester niet wil erkennen dat in Amsterdam-Zuid meer criminelen wonen dan in de rest van de stad bij elkaar. Je zou bijna gaan denken dat er onderling iets geregeld is...

Er was ooit een tijd dat ik als vader van alles moest regelen voor m'n zoon. Sinds kort zijn de tijden veranderd. Gisteren zorgde hij voor een nieuwe bankpas nadat bleek dat zijn pas niet meer geaccepteerd werd door de automaten; vandaag maakte hij zijn eigen ontbijt, draaide een was en regelde op eigen houtje een middagje zwemmen met vrienden. Dan is hij nog maar 12! Waar heeft hij mij over 5 jaar nog voor nodig? Niet om zijn geweer te poetsen als hij de gewapende strijd in getrokken wordt bij de onafhankelijkheidsoorlog van een of ander land waar wij nu nog niet van gehoord hebben. Hoop ik.

Donovan had een liedje over de onzin van oorlog: Universal soldier. Ik speelde het gisteren op gitaarles. Omdat het toch een wat deprimerend nummer is (maar toch met een positieve inslag:"Als alle soldaten nu eens massaal dienst zouden weigeren?") werd "Ring of Fire" van Johnny Cash ertegenover gezet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!